Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norsk Black Metal


rocktrond

Anbefalte innlegg

Personlig har jeg aldri vært noen stor fan av kakemonstervokal-vi-hater-alle-i-hele-verden-liksminke-metal, men synes noe av det er litt tøft (særlig om man ser bort fra vokalistene).

Uansett, Dagbladet har en grei artikkel om norsk black metals historie her (ok - artikelen er litt vel fokusert på Satyricon til å bli helt bra som historisk dokument, men dog...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg aldri vært noen stor fan av kakemonstervokal-vi-hater-alle-i-hele-verden-liksminke-metal, men synes noe av det er litt tøft (særlig om man ser bort fra vokalistene).

Uansett, Dagbladet har en grei artikkel om norsk black metals historie her (ok - artikelen er litt vel fokusert på Satyricon til å bli helt bra som historisk dokument, men dog...)

Uff.. Nei satyricon har kjedlig lyd og ofte dårlig lyd / kjipt lydbilde på sine sanger.. som f.eks king...

jeg liker en del av norsk black metal,

og jeg annbefaler heller å sjekke ut ting som Windir, det litt nyere av Vreid (som egentlig er "resten" av Windir etter at Terje "Valfar" Bakken døde) og Taake !!

og så såg jeg att Dimmu Borgir er nevnt en del i den artikkelen, det er forsåvidt greit.

Dimmu er ganske awesome når jeg tenker meg om.

litt tungt i hodet om man hører på det lenge though :P

er det noen Dagbladet skal skrive om, bør det være f.eks om noen av de sistnevnte.

Synest satyricon er uinteresant.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmu er awesome og Satyricon har dårlig lyd? Deg om det, men Windir, Taake og Vreid er fett.

Liker forsåvidt det gamle til Dimmu, men det nye syns jeg er bare kjedelig og slitsom lytting.

Satyricon ja,, det er noe med dem jeg virkelig ikke liker :P

særiøst..f.eks king kan være litt gøy av og til,, men den er ikke spes bra på noen måter..

ganske få sanger av satyricon jeg har likt.

noe av det nye dimmu er jo sjukt bra da..

Synest det foresten er drit rått alt det bassisten synger.

passer så sinnsjukt bra inn i hele greia.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.I.N.G er en "mediocre" låt imo, prøv disse:

The Pentagram Burns

Black Lava

Hvite Krists Død

Mother North

De første 4 Dimmu albumene, etter det synst jeg de har blitt gradvis verre,

forutenom enkeltlåter jeg liker.

Endret av basic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.