Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Jmp Mk.II 50w fra 77'


Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ville jo egentlig ha 50w, fordi jeg trenger ikke 100w volumet.

den vrenger jo mye penere på litt lavere volum med 50w, sant.

derfor ;)

Mange mener at 100w låter mye bedre med mye mer headrom.

Og det har seg slik at av de ampene som kommer i 50w og 100w-versjoner, koster ofte 100w mer.

Og du ble overrasket over at ampen hadde master-volum. Hadde nok vært verre med en 50w uten master enn 100w med master.

Sett en boost-pedal forran, så vil du endre mening. SD-1 holder i masse vis. Eller Tube Screamer viss du vil ha noe mer eksotisk.

Håper at dette "$400" handler om at du virkelig er misfornøyd, og ikke at du bare er gniten/grisk. :)

For det virker som du er mer enn nok fornøyd med avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte vel en JMP 1987, en 50w uten mastervolum, og fikk en JMP 2203, en 100w med mastervolum.

Å kjøre forvrengning bare i preampen på en Marshall låter ikke like bra som å også få forvrengning fra utgangsrøra.

Det betyr at en 1987 låter bedre enn en 2203 på samme volum. 1987 er modellen som er en direkte videreutvikling av JTM-45, og er den eldste modellen som Marshall har produsert kontinuerlig. Den er også Jim Marshalls favorittmodell.

2203 var en helt ny modell som kom i '75/76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at du ble lurt er vel å ta litt hardt i. Greit at du ikke fikk den ampen dere hadde avtalt men forskjellen er ikke SÅ stor. Uansett er det å "tilby" $400 (inkl. frakt) for en amp som er verdt $1000 (eksl. frakt) bare veldig, veldig sleipt. Han som sendte deg ampen kan jo ikke gjøre en dritt, selv om du nekter å betale en krone. Så han må jo nesten bare si seg fornøyd om han får noe som helst igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får unnskylde valget ditt med hva du vil. Men jeg synes du er sleip. Du fikk en forsterker som er verdt like mye som den andre. Og du liker jo ikke engang MF'en din. Så hvorfor ikke bare sende den til han? 400$ inkl frakt på den forsterkeren er jo ett ran. Og i tillegg så "lurer" vel du han like mye. Han forventer å få en MF i posten men får 400$. Jeg vet iallefall at jeg ikke tør å handle med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, joa.. gjør nok det ;)

That's the spirit :)

Vi gitarfolka bør holde oss sammen, og ikke prøve å gjøre det verre for andre parter.

Det er en av grunnene til at folk her på forumet stoler på hverandre når det gjelder kjøp&salg av utstyr mtp forhåndsbetaling ol ;)

Så får du beholde dine $400. Tror ikke du hadde fått så særlig mye for MF'en her på Norge uansett. Få som interesserer seg for den forsterkeren.

S da er du på en måte kvitt den også. SLipper å tenke på å få solgt den ;)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.