Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kirk Fletcher Band feat. Michael Landau


Ulvo

Anbefalte innlegg

Landau imponerte så til de grader, men i mine ører var det Fletcher som overrasket mest. :) Må sjekke ut litt av musikken hans.

Håndhilste dere på Fletcher etterpå forresten? Hele hånda mi forsvant inni noe som føltes som en diger fløyelspute -- Fletcher har superbamsehender. ^_^

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg håndhilste på begge, og fikk pratet og klemt på Michael Landau etter showet - en av mine største opplevelser noensinne føler jeg :)

-Og jeg skjønner hva du mener med bamsehender, herregud. Han kunne sikkert bendet en oktav om strengene tillot det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at konserten var skitbra! Anbefaler og se disse folka om dere har muligheten!

Selv hadde jeg en god samtale med Landau etter showet, og det endte med at jeg til og med fikk en klem av han :D

Han forklarte blandt annet hvorfor han har fått seg ny suhr gitar, med en litt feitere og 'fenderish' headstock :)

Hvorfor hadde han det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tyngre i halsen, fullere tone, og først og fremst det at han likte ikke looken på de vanlige. ;)

Han sa også at det med fullere tone og tyngde sikkert egentlig bare var en slags unnskyldning for han selv for å ikke være så forfengelig :lol::)

Menmen, han har sikkert et lite poeng også, kan ikke ha vært store forskjellen, men landau vet jo også hva han snakker om når det kommer til gitarer gitarutstyr og tone :)

Og når vi snakker om det, hva synes dere om de nye suhr-headstockene? Standard på suhr-gitarene er fortsatt nebbet, men du kan visstnok be om denne versjonen også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tyngre i halsen, fullere tone, og først og fremst det at han likte ikke looken på de vanlige. ;)

Han sa også at det med fullere tone og tyngde sikkert egentlig bare var en slags unnskyldning for han selv for å ikke være så forfengelig :lol::)

Menmen, han har sikkert et lite poeng også, kan ikke ha vært store forskjellen, men landau vet jo også hva han snakker om når det kommer til gitarer gitarutstyr og tone :)

Og når vi snakker om det, hva synes dere om de nye suhr-headstockene? Standard på suhr-gitarene er fortsatt nebbet, men du kan visstnok be om denne versjonen også nå :)

Ok. De nye er mye bedre enn de forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere syntes det her var fett ville jeg anbefale å ta pilgrimsturen til North Hollywood å se mike på hjemmebane. Han spiller alltid bra og konserten på smuget var helt grei men det er enda hakket vassere å se ham spille med folk som er minst like dyktige som han selv. Kirk varmet jeg aldri helt opp til, et eller annet med tonen som ikke gikk hjem hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere syntes det her var fett ville jeg anbefale å ta pilgrimsturen til North Hollywood å se mike på hjemmebane. Han spiller alltid bra og konserten på smuget var helt grei men det er enda hakket vassere å se ham spille med folk som er minst like dyktige som han selv. Kirk varmet jeg aldri helt opp til, et eller annet med tonen som ikke gikk hjem hos meg.

Jeg har hørt Landau på "the spud" og det var helt vilt. Synes jobben på Smuget var veldig bra, og jeg har hørt at Landau vil bruke de musikerne videre i europa. Jeg syntes det svingte noe sinnsykt. Landau fortalte at han hadde funnet sine "soulmates". Syns det er dritfett at han vil bruke de musikerne framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt Landau på "the spud" og det var helt vilt. Synes jobben på Smuget var veldig bra, og jeg har hørt at Landau vil bruke de musikerne videre i europa. Jeg syntes det svingte noe sinnsykt. Landau fortalte at han hadde funnet sine "soulmates". Syns det er dritfett at han vil bruke de musikerne framover.

Ikke ment som no diss av de norske gutta de spilte helt greit, og det er jævlig moro at de får det til. Men jeg så Mike på BP i 2007 med Jazz Minestry og det var på en helt annen planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ment som no diss av de norske gutta de spilte helt greit, og det er jævlig moro at de får det til. Men jeg så Mike på BP i 2007 med Jazz Minestry og det var på en helt annen planet.

Jazz Minestry på The Baked Potato er fett. Har hørt de endel ganger. Vannvittig kult. Hørte gjennom booking sjefen på Fasching jazzclub i Stockholm at de tre norske også skal over til statene og spille med Landau på flere jobber i California. Synes det er ett dritfett band som ikke "går i veien" for solisten. Og etter å ha hørt de på flere jobber og i andre konstelasjoner så vet jeg at de er sinnsyke solister hver for seg. Det er jo ganske "unorskt" hele greia da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere syntes det her var fett ville jeg anbefale å ta pilgrimsturen til North Hollywood å se mike på hjemmebane. Han spiller alltid bra og konserten på smuget var helt grei men det er enda hakket vassere å se ham spille med folk som er minst like dyktige som han selv. Kirk varmet jeg aldri helt opp til, et eller annet med tonen som ikke gikk hjem hos meg.

Har også sett Jazz Ministry, ML Group live på The Spud flere ganger og det er som du sier en nær religiøs opplevelse... Etter å ha hørt på Landau i forskjellige konstellasjoner siden jeg var 19 år og til faktisk få lov til å spille sammen med ham er også en nær religiøs opplevelse for meg... Vi drar over igjen nå i februar/mars og skal gjøre noen flere jobber og det blir også mer jobbing med Landau framover også. Ja, jeg gleder meg vilt!!

Et spørsmål Gluke: Du sa at det var et eller annet med tonen til Kirk som ikke gikk hjem hos deg... Mener du med dette at Kirks gitartone gjorde at du da ikke kunne sette pris på hans gitarspill eller er det tonevalget du mener? Etter å ha gjort noen konserter med begge gutta sammen og med Kirk alene så er jeg av den oppfatning at Kirk virkelig er en av de store nye unge lovende gitarister fra LA. Men smak er en subjektiv ting og alle kan ikke like alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål Gluke: Du sa at det var et eller annet med tonen til Kirk som ikke gikk hjem hos deg... Mener du med dette at Kirks gitartone gjorde at du da ikke kunne sette pris på hans gitarspill eller er det tonevalget du mener? Etter å ha gjort noen konserter med begge gutta sammen og med Kirk alene så er jeg av den oppfatning at Kirk virkelig er en av de store nye unge lovende gitarister fra LA. Men smak er en subjektiv ting og alle kan ikke like alt...

Begge deler. Det skar i øra og jeg syntes ikke han spiller spes fett. Hadde hørt jævlig mye positivt om hvor lovende Kirk skulle være på forhånd og ble derfor egentlig ganske skuffa. Smak er selvfølgelig en særdeles subjektiv ting men spiller dere med Mike på Smuget igjen kommer jeg sikkert å hører på dere igjen.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Det skar i øra og jeg syntes ikke han spiller spes fett. Hadde hørt jævlig mye positivt om hvor lovende Kirk skulle være på forhånd og ble derfor egentlig ganske skuffa. Smak er selvfølgelig en særdeles subjektiv ting men spiller dere med Mike på Smuget igjen kommer jeg sikkert å hører på dere igjen.

Kirk var mye bedre enn det jeg hadde forventet meg. Synes han spilte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.