Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-look i eik


Anbefalte innlegg

Trur det blir vanskeleg å kome til og samtidig få rette vinkelen på holet, uansett kva bor ein brukar...kanskje kan en sånn fleksibel chucks som ein kan nbende i alle retningar vere løysninga...

He-he tja.. de bruker rett og slett et langt bor og en drill bare i produksjonen av mange gitarer så da får nok du til det også :) du må huske at hullet kan borres i en vinkel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se der, ja, der ser det ut som en Tele!

Angående hull- det Greener sa. Ikke vanskelig i det hele tatt. På "Tele"-n min er det også boret hull fra kontrollrommet og opp til neck- pickup, men hvis du ønsker det, kan du der frese et spor.

Angående "vanskelig" med hullboring- det lages jo haugevis med gitarer hver dag der man borer ut en sånn kanal, så det er jo beviset på at det er mulig å lage et sånt hull.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, då har eg vore å henta den ferdig utskårne tele-kroppen min. Blei superbra i mine auge, utrulig fint arbeid! Men planen om natur-finish gjekk i dass, det dukka nemleg opp div. små sprekker/holer i veden rundt kanten, så dei må fyllast igjen. Kan eg bruke vanlig sparkel her???

Er åpen for forslag til farge, einaste krav er at det må matche svart plekterbrett, sidan eg allereie har kjøpt det på ebay :P

Legg ved eit bilete av kroppen...

281762.jpeg

Så no startar det møysommelege arbeidet med å få merka opp routinga. Satsar på at det går bra :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hadde det vært min gitar, så tror jeg at jeg hadde satset på noe som hadde et "rav- aktig" brunt transparent utseende, og som ble minst like hardt som tre når det stivnet.

Men nå er dette din gitar, og ikke noe du lager på oppdrag for meg, og det er mange måter å løse problemer du får underveis på. Det å ta disse valgene er da noe av moroa! :)

Sprekken der er da ikke stor. Ikke noe problem.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.