Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-look i eik


Anbefalte innlegg

Søren, trudde eg hadde funne eit koblings-skjema som eg kunne bruke som utgangspunkt, men blei plutseleg usikker:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w

Kan dette brukast (ser sjølvsagt at dette er 2 humbuckers), kan eg berre sjå vekk i frå dei grøne og raude/kvite kablane? Om ikkje kan nokon vere behjelpelige? Det som skal koblast er 1 stk P90 i hals, 1 stk Tele-single coil i bro, 1 tone + 1 volum, 3 veis toggle-switch (Les Paul type).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er spenna klar til kobling, men manglar kabel...nokon som har liggande nokre endar svart og raud, evt kvit kabel? Er ikkje rare greiene som skal til...

Kabel er kabel, ihvertfall når det gjelder farger på isolasjonen. Om du ikke finner akkurat fargene du trenger, så kan du finne kabel nesten hvor som helst. Har du en gammel elektronisk komponent som skal kastes, f.eks en gammel radio eller PC, så kan du finne noen stumper inne i den. Ellers vil vel enhver rekvisitaforretning for bil, serviceverksted for radio/tv, elektroinstallasjonsforretning, gitarserviceforretning etc ha noe du kan bruke. I nøden kan du fjerne den ytterste isolasjonen fra en lampettledning.

Vet ikke hvor Eidså ligger eller hva du har tilgang til der, men det er vel ingenting som er så enkelt å skaffe som noen ledningstumper. ;) Har du forresten loddebolt og loddetinn, da?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit litt med å finne kabel som var tynn nok i ruske-sortimentet mitt, men fann til slutt noko som kunne brukast. Ideelt sett burde den vel vore 0,4-0,5 kvadrat? Anyways, fekk kobla greiene i går kveld, og det ser ut til å funke. Mulig eg monterar saman heile gitaren i kveld (rimelig nyskjerrig på korleis det let), eller så gjer eg ferdig halsen før eg gidd å montere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.