Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte ut Edge 3'en på en Ibanez?


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Selvsagt er vi sure, teite, ukule, dumme, ekle, mannsgriser, fordomsfulle, vemmelige, usympatiske og drit- et- eller annet så lenge vi ikke serverer hele løsningen på problemet ditt på et fat. Gratis. Sier seg selv. Det er jo bare fordi du fortjener det. Du skal jo selvsagt skumme gjennom livet uten en eneste hindring.

Det har jeg da aldri sagt? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det der var min tolkning. Du sier vi er sure- Resten er min tolkning.

Har vondt i ryggen for dag nummer ti, og er full av kodein og ryggsmerte, det er trolig grunnen til oppgulpet.

Men du har fått mye input, gjør noe med den selv. Du bestemmer selv i siste rekke.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Takker for svar altså, virkelig :)

Får ta meg en tur innom en gitarpusher en dag, de burde vel ha en floyd liggende.. Hvis ikke, så kan de sikkert få bestilt en, så får jeg håpe at en OFR passer i Edge 3-routingen.

Det med sur-greia var mest på tull da, men burde vel ikke tulle med en fyr som er pumpa full av gift og har ryggsmerter. *Note to self.*

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at en Gotoh vil passe såfremt sustainblokka ikke er for lang (42mm). Så hvis du kan få tak i en Gotoh så gå for det. Gotoh er bedre enn OFR (som ble og delvis blir lagd av Schaller, som du sier), og vanligvis hakket billigere. Du finner massevis av dem på eBay f.eks.

Edit: jeg har en Gotoh liggende, så hvis du trenger å få tatt spesifikke mål så kan jeg gjøre det for deg.

Endret av HvitRavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært utrolig snilt av deg om du kunne tatt noen mål av Gotoh'en altså!

Alle tegninger og PDF'er med mål av OFR jeg har funnet har vært forskjellige, så det er rimelig håpløst..

Men det hadde vært ordentlig ålreit av deg om du hadde tatt noen mål av Gotoh'en! Ligger haugevis med Gotoher på ebay, så det burde ikke være noe problem å få tak i en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du kan få ett problem med Gotoh´en. Jeg puttet en i Squier Stagemasteren min, og jeg kan ikke sette på bakplaten. Og nå har jeg ganske høy strengehøyde. Men Ibanezen min er ett hakk tykkere enn Squieren. Så kanskje den kan passe. Finner ikke en linjal nå. Men kan måle for deg etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du kan få ett problem med Gotoh´en. Jeg puttet en i Squier Stagemasteren min, og jeg kan ikke sette på bakplaten. Og nå har jeg ganske høy strengehøyde. Men Ibanezen min er ett hakk tykkere enn Squieren. Så kanskje den kan passe. Finner ikke en linjal nå. Men kan måle for deg etterpå

Spot on, sustainblokka kan være noen mm for høy. Men alt håp er ikke ute fordiom: http://cgi.ebay.com/Gotoh-Tremolo-33mm-Sus...p3286.m20.l1116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til kvaliteten på Gotoh'en så er den topp. Jeg vet ikke hvilken jeg liker best av den og lo pro'en som står på ibanezen min. De er ganske forskjellige. Og det er og gitarene de sitter i. Og jeg ville ikke nølt med å kjøpt en til. Stemmingen holder perfekt. og elsker hvordan vibarmen er på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.