Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez SG reparasjon


tariq

Anbefalte innlegg

Har en Ibanez SG som mangler vibarmsystemet. Det er noen andre feil også, men har ikke helt oversikt, så jeg kommer tilbake hvis jeg trenger mer hjelp med det, men jeg trenger altså å vite hvilket vibarm system som sitter på disse gitarene (det så ut som noe bigsby aktig), og hvor jeg kan få tak i et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forvirra her, fordi jeg har aldri hørt om en Ibanez SG, jeg har hørt om Ibanez S, SV, RG o.l. (Gibson SG du er ute etter?). Dessuten har jeg heller aldri sett en Ibanez med bigsby aktige greier, så jeg regner med at det bare var en liten skriveleif :)

Hvis det skulle være en Gibson SG så tror jeg du kan se litt mer rundt her: http://www.bigsbyguitars.com/gibson_sg_standard.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle Ibanez SG kopiene hadde vel en slags bigsby kopi, men jeg tror neppe du klarer å finne dette som reservedel i dag gitt. Den enkleste løsningen er sikkert å montere en bigsby rett og slett.

Er det den typen med et seperat mellomstykke mellom vibarm mekanismen og broen eller den typen som bare består av en vanlig bro og en bigsby lignende trem mekanisme ?

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forvirra her, fordi jeg har aldri hørt om en Ibanez SG, jeg har hørt om Ibanez S, SV, RG o.l. (Gibson SG du er ute etter?). Dessuten har jeg heller aldri sett en Ibanez med bigsby aktige greier, så jeg regner med at det bare var en liten skriveleif :)

Hvis det skulle være en Gibson SG så tror jeg du kan se litt mer rundt her: http://www.bigsbyguitars.com/gibson_sg_standard.html

Noe sier meg at du ikke har sett så mange eldre ibanez gitarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har en sånn en, fra søttitallet, og den hadde helt rett en "Bigsby" montert. Den var heldigvis defekt, så jeg kastet skrotet og satte på en normal stol. Men hvis man på død og liv vil sette en slik ubrukbar monstrøs dings på gitaren sin, har nok Greener rett. Reservedeler er ikke mulig å få kjøpt. Så da er en original sak løsningen.

Gitaren fant jeg i en container, og kostet ikke stort. Det er en bra gitar, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.