Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazz forsterker


Runep

Anbefalte innlegg

I påvente av forsikringsoppgjør så begynner planleggingen av ny forsterker :rolleyes:

Hadde en Fender 212R som fungerte greit, men lyden ble ikke særlig bra sammen med Gr 20en. Litt hard lyd.

Trenger derfor en forsterker som fikser synthlyd og som samtidig går greit med mine jazzbørser.

Noen som har erfaring med Roland VGA-7 eller Aer?

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren er ganske legendarisk.

Ubrukelig til noe annet enn cleanlyd, men du og du som den spilte.

Den "gamle" er av en eller annen grunn selvsagt best, men replicaen er grei nok. Jeg er så gammel at jeg har hørt, brukt og gigget med originalen.

Fantastisk!

http://www.rolandus.com/products/productde...px?ObjectId=249

Et billig, mye mer fleksibelt og brukbart alternativ er en Behringer BMX 212.

Har hatt begge i hus, samtidig, og det låter faktisk omtrent like bra.

Og så har du så utrolig mye mer å velge i med Behringer- forsterkeren. Det ar faktisk vært en utvikling innen elektroinikk på de årene.

Det er vel unødvendig å påpeke at "Cred- faktoren" er mye lavere på den ene forsterkeren. :)

Den ene lager "svish- swish"- lyder Gjett hvilken. Hint- det er ikke den som har 24-bit effektmodul.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste av fender:) (og selvfølgelig jc-120)

ellers kan jeg virkelig anbefale traynor sin yvc serie! har hatt en blues jr, og jeg synes traynoren har mye mer "åpen" lyd, ikke den litt innestengte "bokse" lyden man kan få av de litt mindre fenderene, også er det en mye bedre bassrespons i dem! anbefales på det sterkeste. jeg har den minste ycv-20, og den kan vrenge på litt lavt volum dersom du skal spille jazz med et storband eller et ensamble alla pat Metheny groupe greie, så da kan jeg anbefale en av de litt større modellene. men hvis du bare skal spille med en bassist, pianist og en jazz-trommis, holder det i lange baner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.