Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny bass...


fiction

Anbefalte innlegg

ja...det er vel nå alle aktive brukere av bass-forumet tenker " Å NEI!!!! ikke enda en av disse: hvilken bass skal jeg kjøpe? trådene" men denne er ihvertfall bitte litte grann annerledes (tror jeg da).

jeg har sett etter ny bass i litt over 1 år nå og har testa mye forskjellig og alt fra dyre warwick basser til kjempe billige squier basser, og står igjen med noen alternativer som jeg har mer lyst på enn andre, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal satse på og er redd for eventuelt å bli skuffet om jeg velger feil. Bassen skal først og fremst brukes til å spille i et metal band.

alternativene er :

- ESP viper-154DX

- BC Rich NT warlock

-ibanez ICB300EX

har prøvd alle bassene og alle er gode og spille på osv, magefølelsen akuratt nå sier kanskje viper-bassen pga stringthrough løsningen som vistnok skal være veldig bra til dyp stemming, men er veldig usikker...

Kan noen komme med innspill og tips så hadde jeg blitt veldig glad.

Hilsen Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

God dagen Martin,

Hvor dypt skal du? Jeg har en standard Fender Precision USA med Badass II stol nedstemt til C, og det fungerer helt fint, tett og greit. (Eller, Jeg har et 5er sett på den der jeg har tatt de 4 dypeste strengene og stemt en halvtone opp..)

Jeg tror alle de bassen dere skal gjøre deg fornøyd, visst du har spilt alle og har likt de, så synes jeg egentlig du bare skal gå for den du synes er best.

Personlig så synes jeg at Iceman'en er den tøffeste av de bassene der, SG formen har egentlig aldri gjort seg bra på basser, og har aldri vært så intressert i designet til BC Rich, vertfall av de der, men Mockingbird'en er tøff :D

(Henrik, klapp igjen om G&L Tribute, du ser at gutten har prøvd g har lyst på en av disse)

Som sagt, ta den magefølelsen din sier, men jeg liker best Iceman'en av disse.

- Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. De er jo veldig like. Jeg har spilt på et par sånne "SG-basser", og har ikke likt dem, rett og slett fordi de har for lite horn, og da bli bassen veldig framtung. Det merkes kanskje ikke når man sitter og spiller, men etter å ha stått et par tiier med bassen, er forskjellen stor.

Det er ikke uten grunn at mange basser har større horn enn en gitar, halsen er rett og slett tyngre.

Jeg synes balansen i instrumentet er mye viktigere enn de at man ser tøff ut i speilet, men det kan da også ha sammenheng med at jeg ikke hadde sett tøff ut med verdens barskeste bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Exploreren min har jo ikke horn, men den spiller jeg på en sånn måte at jeg har forarmen hvilende langs halen, så den holdes automatisk oppe i tillegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen Martin,

Hvor dypt skal du? Jeg har en standard Fender Precision USA med Badass II stol nedstemt til C, og det fungerer helt fint, tett og greit. (Eller, Jeg har et 5er sett på den der jeg har tatt de 4 dypeste strengene og stemt en halvtone opp..)

Jeg tror alle de bassen dere skal gjøre deg fornøyd, visst du har spilt alle og har likt de, så synes jeg egentlig du bare skal gå for den du synes er best.

Personlig så synes jeg at Iceman'en er den tøffeste av de bassene der, SG formen har egentlig aldri gjort seg bra på basser, og har aldri vært så intressert i designet til BC Rich, vertfall av de der, men Mockingbird'en er tøff :D

(Henrik, klapp igjen om G&L Tribute, du ser at gutten har prøvd g har lyst på en av disse)

Som sagt, ta den magefølelsen din sier, men jeg liker best Iceman'en av disse.

- Martin

vi har prøvd å stemme litt forskjellig, men spiller for det meste med alle strengene stemt ned 2 toner så det blir C-G-C-F isteden for E-A-D-G. Tror jeg vil prøve bassene en gang til før jeg bestemmer meg, så blir nok ikke å dra ut og kjøpe ny bass allerede neste uke uansett :) Dere har ikke eventuelt tips om andre basser som er lignende de tre jeg linket til ?

- Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det vanskeligere enn det det er. Du har funnet tre bra basser, hvorav den ene har dårlig balanse, men hvis du vil leve med det, så kjør på. Det er sikkert mulig å finne femti til, men uten at jeg tror det blir noe bedre valg for deg av den grunn.

Velg en av de du har plukket ut. Knall basser alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.