Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Valve Junior/Blackheart Little Giant


Anbefalte innlegg

Halloen. Jeg er ute etter rør 1/8-stack, noe alà Epiphone Valve Junior og Blackheart Little Giant. Disse to virker veldig like og bra i forhold til pris. Skal ikke bruke de til noen form for gigs, kun hjemme. Har sett på et par Harley Benton-halfstacks også, som virker veldig like de andre. Det jeg da lurer på, er om det er noe forskjell på disse i det hele tatt.

Takker for alle svar.

Endret av Progressiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg usikker på, jeg tenkte jeg bare skulle anbefale et tredje alternativ.

Sjekk ut Fender Champion 600! Utrolig god rørcombo som man kan bruke som topp i tillegg.

Jeg skal ned på lokale sjappa og kjøpe en sånn en nå om 20 minutter. Kan gi et lite review av den senere idag.

Har spilt ganske mye på den da en kamerat har en sånn en. Perfekt for øving hjemme, og man har mulighet til å få ordentlig god å fyldig lyd om man

kobler på et ekstern kabinett i tillegg. 2 inputs, en volumknott, 5 watt. ett 12AX7 rør og ett 6v6.

Endret av Earfalas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg usikker på, jeg tenkte jeg bare skulle anbefale et tredje alternativ.

Sjekk ut Fender Champion 600! Utrolig god rørcombo som man kan bruke som topp i tillegg.

Jeg skal ned på lokale sjappa og kjøpe en sånn en nå om 20 minutter. Kan gi et lite review av den senere idag.

Har spilt ganske mye på den da en kamerat har en sånn en. Perfekt for øving hjemme, og man har mulighet til å få ordentlig god å fyldig lyd om man

kobler på et ekstern kabinett i tillegg. 2 inputs, en volumknott, 5 watt. ett 12AX7 rør og ett 6v6.

Høres bra ut. Må prøves. Takk for svar!

Endret av Progressiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Review av championen!

Låter helt utrolig bra clean, ordentlig god fenderclean, og det uten ekstra kabinett til og med.

6 tommeren låter stort og fyldig i forhold til størrelsen. Selv har jeg et 1x12 kabinett som jeg skal kjøre det på til vanlig tror jeg.

Når man skrur veldig høyt opp, så den får den naturlige forvrengningen låter den fort litt groms om du spiller rytme på neckpickup eller nedstemt, feks.

Men, jeg kan se for meg at den vil takle det mye bedre med eks. kabinett. (skal prøve igjen senere idag med kabinett)

Om du spiller lavere og henter vreng fra pedaler er ikke dette noe problem i det hele tatt :)

Den tar pedaler som alle fenderamper, utrolig godt. Til nå har jeg satt en Ibanez TS-9, en Boss SD-1, og en Maxon SD-9, og alt låter fett.

Du kan få skrikende god rock leadlyd, og en god blues rytme/lead lyd uten problemer. Jeg ville ikke kjøpt denne ampen til metal, men det er det sikkert ikke så mange som gjør heller.

Men, om du kjører eksternt kabinett, og en Boss MT-2 eller noe, vil den nok få til det og uten problemer tenker jeg. :)

Delay, reverb, chorus fungerer selvsagt også kjempefint :)

Så om du er ute etter en god, billig, enkel, praktisk amp, med utrolig potensiale, og perfekt til hjemmeinnspilling så ville jeg helt klart vurdert denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Review av championen!

Låter helt utrolig bra clean, ordentlig god fenderclean, og det uten ekstra kabinett til og med.

6 tommeren låter stort og fyldig i forhold til størrelsen. Selv har jeg et 1x12 kabinett som jeg skal kjøre det på til vanlig tror jeg.

Når man skrur veldig høyt opp, så den får den naturlige forvrengningen låter den fort litt groms om du spiller rytme på neckpickup eller nedstemt, feks.

Men, jeg kan se for meg at den vil takle det mye bedre med eks. kabinett. (skal prøve igjen senere idag med kabinett)

Om du spiller lavere og henter vreng fra pedaler er ikke dette noe problem i det hele tatt :)

Den tar pedaler som alle fenderamper, utrolig godt. Til nå har jeg satt en Ibanez TS-9, en Boss SD-1, og en Maxon SD-9, og alt låter fett.

Du kan få skrikende god rock leadlyd, og en god blues rytme/lead lyd uten problemer. Jeg ville ikke kjøpt denne ampen til metal, men det er det sikkert ikke så mange som gjør heller.

Men, om du kjører eksternt kabinett, og en Boss MT-2 eller noe, vil den nok få til det og uten problemer tenker jeg. :)

Delay, reverb, chorus fungerer selvsagt også kjempefint :)

Så om du er ute etter en god, billig, enkel, praktisk amp, med utrolig potensiale, og perfekt til hjemmeinnspilling så ville jeg helt klart vurdert denne :)

Høres utrolig bra ut. Tusen takk for flott og velbeskrivende review. Jeg spiller ikke metal, så det er ikke noe problem.

Jeg har dog fått et tilbud av en type som vil selge med èn Blackheart Little Giant til noe rundt 2500. Vi får se, må prøve alt først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone Vale JR er veldig kul, fikk meg nettopp en slik selv. Låter veldig likt 18watteren min, som kostet betraktelig mer.

Har nok en del med at 12AX7 i preamp, EL84 i sluttrinn i tillegg til gitar og kabinett som ble brukt var likt for begge, men allikevel.

Har faktisk en del vreng på full guffe, men det er på ingen måte det samme som 100w Marshall og mer moderne forsterkere (gjelder for 18watteren også, for de som vurderer en slik).

Det blir ikke hva man kanskje forbinder med "distortion" på samme måte, power chords er f.eks ikke særlig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
3140kr for Blackheart Little Giant (half stack) på Sound1. Kan gjerne kjøpe brukt på Ebay.

Noen som har noe efraring med å handle fra Thomann.de?

Jeg kjøpte en Boss BR-600, Mackie DFX12, cymbalpakke og trommestativer derfra.. Kongebutikk, og det er billig der også :)

Disse små forsterkerne her.. Hvordan er de egentlig? Hvis jeg feks kjøper Fender Champion og et kabinett, funker det bra å spille høyt på bandøvinger og i livesammenheng (bare små konserter i gymsaler og sånt ;P)? Jeg er ute etter en ny forsterker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.