Web Analytics
Jump to content

Sick feedback mellom gitar og amp!

tullekako
 Share

Recommended Posts

Hvordan i alle dager kan en få vekk sånnt har prøvd å stå alle mulige plasser i øvingslokalet uten resultat.

Det feeder selvsagt ikke når en spiller. men under korte pauser å slikt blir det helt sinnsykt.

Hvordan bli kvitt problemet?! Help me! :blink:

Trolig vil litt "ratting" hjelpe, eller å skru ned vreng. Hva med å fortelle litt om utstyret du bruker?

Det kan jo også være mikrofoniske pickups, og da vil det hjelpe å enten vokse, eller skifte.

Universaltrikset er kanskje å skru ned på volumet. Feeder det over alt, er det ofte hørselstapnivåer vi snakker om.

Du kan også kjøpe deg en noisegate. Da blir det stille og fint.

Trolig vil litt "ratting" hjelpe, eller å skru ned vreng. Hva med å fortelle litt om utstyret du bruker?

Det kan jo også være mikrofoniske pickups, og da vil det hjelpe å enten vokse, eller skifte.

Universaltrikset er kanskje å skru ned på volumet. Feeder det over alt, er det ofte hørselstapnivåer vi snakker om.

Jeg bruker en Bc.Rich Warlock med Marshall JVM410c.

De der B.c.Rich er jo ikke akkurat de beste gitarene med de beste pickupsa, eller? Godt mulig at de støyer mer enn andre.

Og JVM har en heftig high-gainkanal som kan feede litt dersom man har en del volum og gain på fult på siste kanalen.

JVM'en min (205H) feeda noe sinnsykt selv med lite gain,og forholdsvis lavt volum. Hadde den inne på rep, og nå er det bedre. Men hvilke mikker har du? Er det ikke ordentlige kvalitetsmikker, er det antageligvis de som er grunnen til at det feeder. Prøv med en annen gitar. Hvilken kanal, og hvor mye gain og volum har du?

Har prøvd med en ibanex js og en ibanes rg560, begge gitarene er til over 15000, og de feeder nesten like mye:(

Settingen er OD1 Gain kl.1, treble kl 3, middle kl 8-9 og bass kl 3. ikke så vanvittig høyt volum egentlig.

Ja, Bc.Rich-en har kanskje ikke så gode pickuper, men jeg syn de låter grommere enn ibanezene nevm overfor. Men jeg har ikke så god peiling på pickuper generellt.

Obs, fant ut at det ikke fida allikevel med ibanezene. vet ikke hvor jeg hadde det fra.

Iallefall, da satser jeg på nye picup's til warlocken. noen som har forslag til en god metallhumbucker

til bridge? og en myk, god clean til halsen?