Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sick feedback mellom gitar og amp!


tullekako

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager kan en få vekk sånnt har prøvd å stå alle mulige plasser i øvingslokalet uten resultat.

Det feeder selvsagt ikke når en spiller. men under korte pauser å slikt blir det helt sinnsykt.

Hvordan bli kvitt problemet?! Help me! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig vil litt "ratting" hjelpe, eller å skru ned vreng. Hva med å fortelle litt om utstyret du bruker?

Det kan jo også være mikrofoniske pickups, og da vil det hjelpe å enten vokse, eller skifte.

Universaltrikset er kanskje å skru ned på volumet. Feeder det over alt, er det ofte hørselstapnivåer vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig vil litt "ratting" hjelpe, eller å skru ned vreng. Hva med å fortelle litt om utstyret du bruker?

Det kan jo også være mikrofoniske pickups, og da vil det hjelpe å enten vokse, eller skifte.

Universaltrikset er kanskje å skru ned på volumet. Feeder det over alt, er det ofte hørselstapnivåer vi snakker om.

Jeg bruker en Bc.Rich Warlock med Marshall JVM410c.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JVM'en min (205H) feeda noe sinnsykt selv med lite gain,og forholdsvis lavt volum. Hadde den inne på rep, og nå er det bedre. Men hvilke mikker har du? Er det ikke ordentlige kvalitetsmikker, er det antageligvis de som er grunnen til at det feeder. Prøv med en annen gitar. Hvilken kanal, og hvor mye gain og volum har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med en ibanex js og en ibanes rg560, begge gitarene er til over 15000, og de feeder nesten like mye:(

Settingen er OD1 Gain kl.1, treble kl 3, middle kl 8-9 og bass kl 3. ikke så vanvittig høyt volum egentlig.

Ja, Bc.Rich-en har kanskje ikke så gode pickuper, men jeg syn de låter grommere enn ibanezene nevm overfor. Men jeg har ikke så god peiling på pickuper generellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.