Web Analytics
Jump to content

thomann.de

kadett87
 Share

Recommended Posts

hmm. Mitt 4x12 veier vell ikke så mye mer enn 30-35kg med v30.

Men folk bestiller jo derfra, burde ikke vært problem? Send mail til de, eller?

Wylde: Hva skal du med ENGL kabinettet da? Kjøre full stack?

Kunne muligens vært interessert i et ENGL kabinett. Men er litt usikker på hvordan svamp-tangaene låter i forhold til V30 :P

Edited by Troll

hmm. Mitt 4x12 veier vell ikke så mye mer enn 30-35kg med v30.

Men folk bestiller jo derfra, burde ikke vært problem? Send mail til de, eller?

Wylde: Hva skal du med ENGL kabinettet da? Kjøre full stack?

Kunne muligens vært interessert i et ENGL kabinett. Men er litt usikker på hvordan svamp-tangaene låter i forhold til V30 :P

jeg trenger to kabinetter for vi har to øvingslokaler. også låner jeg jcm 800 til vokalisten så trenger bare kab.

er også veeeldi nysgjerrig på hvordan v30 låter i forhold til swamp thangene. er jo noen watt i forskjell. haha. 30 mot 150..

edit: kan også legge til at det kabet mitt veier langt over 50 kilo. et orginalt engl kab veier 50 i følge katalogene, og mitt er myyye tyngre enn et vanlig engl.

Edited by Wylde Thing

hehe, eg trudde dei va 30. hoho. jaja, så feil kan man ta. uansett so skulle det ha en del og si for volumet eller?

Nei. Det er kun sensitiviteten som har noe å si på volumet, og det har ikke sammenheng med hvor mye Watt elementet tåler.

Nei. Det er kun sensitiviteten som har noe å si på volumet, og det har ikke sammenheng med hvor mye Watt elementet tåler.

ja watten sier vel bare om hvor mye de tåler da. (og vil jo også gi høyere lyd ved mer effekt) men om man mater begge høytalerene med 1 watt så vil forskjellen være sensiviteten? kom til at eminence har 102-103 dB og at V30 har ca 100 dB. 3 dB sier de at skal være en dobling av lyden men at man trenger 10 dB for å føle en dobling, skulle gi en vesentlig forskjell i lyden vel?

ble en del off topic her, beklager dette.