Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dime Razorback vs KH signatur modell


Sorloth

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg tenker på og kjøpe en Dean Dime Razorback.. det er en fantastisk metal gitar og i følge forsjellige gitar magasiner, den beste metal gitaren noengang.

Jeg sa dette til en venn av meg, som skal kjøpe seg en KH signatur modell.. da dukker det jo selfølgelig opp en liten konflikt om hvilke av disse to gitarene som eventuelt er best:P

Hvordan er disse to satt opp mot hverandre?

Håper på ulike svar om hva dere mener:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe endelig svar på slike spørsmål. Det er en grunn til at ikke alle kjøper de samme gitarene. Vi liker rett og slett forskjellige ting. Det som er best for deg er ikke nødvendigvis best for meg, og omvendt. Det er selvfølgelig mulig å si noe om kvaliteten på treverk, hardware, mikker o.l., men om kvaliteten er god, noe jeg tror den er på begge gitarene du nevner, så er det ting som skalalengde, halsprofil, hvilke mikker som brukes og type treverk, som er subjektive ting. F.eks kan jeg like 24,75 skalalengde, EMG mikker, en rund hals og mahogny kropp, mens du foretrekker 25,5 skalalengde. passive DiMarzio mikker, en flat hals og lønn i kroppen.

Ok - ikke helt det svaret du var ute etter kanskje. Men svaret får du kun når du prøver begge gitarene og finner ut hvilken DU synes er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å dy meg- her passer yndlingsanekdoten min inn:

Years ago Chet Atkins was on a cruise and not being a real recognizable guy except by guitar fans.

He picked up a guitar he found on board someplace, and started playing and some guy says, "That guitar sounds really good."

So Chet stops playing, looks at the guy, hands over the guitar and says, "How does it sound now?"

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å dy meg- her passer yndlingsanekdoten min inn:

Years ago Chet Atkins was on a cruise and not being a real recognizable guy except by guitar fans.

He picked up a guitar he found on board someplace, and started playing and some guy says, "That guitar sounds really good."

So Chet stops playing, looks at the guy, hands over the guitar and says, "How does it sound now?"

+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å dy meg- her passer yndlingsanekdoten min inn:

Years ago Chet Atkins was on a cruise and not being a real recognizable guy except by guitar fans.

He picked up a guitar he found on board someplace, and started playing and some guy says, "That guitar sounds really good."

So Chet stops playing, looks at the guy, hands over the guitar and says, "How does it sound now?"

sykt ord det derre "yndlingsanekdoten"

Men det er et sjuuukt bra poeng lagt ut på en litt morsom måte^^

Jeg ville kansje valgt en annen gitar av esp/ltd om jeg skal være in-topic..

har aldri, -ALDRI- lyst å ha kirk hammet`s navn på min gitar :P

du kan også finne gitarer til samme pris som kansje kan være veldi mye bedre..

som veldi mange andre og sier.. navn trekker ofte opp pris.. sats heller på kvalitet.

men liker du de gitarene skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.