Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassgalleriet


AXL

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre hva som har fått deg interessert i akkurat denne bassen?

Vel, Sadowsky er jo anerkjent som blandt de bedre bassgitarprodusentene der ute, og MV5-24 er vel i bunn og grunn en Jazz med 24 frets. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne den ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av grunner som det har blitt nevnt tidligere, samt at jeg har lyst på en 5er.

Og en veldig stor faktor er det at Jason Newsted og Cunning Stunts DVD'en var det som fikk meg til å begynne å spille for 8 år siden, og da er faktisk denne modellen en av grunnen til at jeg synes han var så inn i granskauen tøff at jeg måtte begynne å spille bass selv :P Så det er nok litt nostalgi (om jeg kan kalle det det) inne i bildet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Sadowsky er jo anerkjent som blandt de bedre bassgitarprodusentene der ute, og MV5-24 er vel i bunn og grunn en Jazz med 24 frets. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skjønne den ? :P

Denne bassen låter ikke i som en jazz i det hele tatt, det er litt derfor jeg spør. Den eneste bassen jeg kan komme på som låter noe i nærheten er Ken Smith, supertight og komprimert. At Sadowsky er kvalitet er det ingen tvil om, men poenget mitt er at denne bassen låter mer spesielt enn den ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njeh, Nå vet jeg i grunn at bassen låter fett i seg selv, og det er faktisk ikke for en spesifikk lyd jeg vil ha den. Eier en bass med sadowsky-elektronikk, så det vet at bassen ikke bare har 1 lyd, hehe.

Min feil, Jeg mener ikke MV5-24, Jeg mener M5-24, heh.

Og ett spørsmål:

Den MÅ ikke låte så tynt som de knotskælkene på Youtube får den til å høres ut?

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njeh, Nå vet jeg i grunn at bassen låter fett i seg selv, og det er faktisk ikke for en spesifikk lyd jeg vil ha den. Eier en bass med sadowsky-elektronikk, så det vet at bassen ikke bare har 1 lyd, hehe.

Min feil, Jeg mener ikke MV5-24, Jeg mener M5-24, heh.

Og ett spørsmål:

Den MÅ ikke låte så tynt som de knotskælkene på Youtube får den til å høres ut?

Nix, den låter ikke tynnt, den er varm men samtidig veldig tight, spesielt i bånn. Beste h-strengen jeg har prøvd, låter likedan fra 0 til 24 bånd. Min hadde opprinnelig EMG J40 mikker, har senere byttet til Sadowsky soapbars. EMG er mye mer aggressive, mens Sadowskyene er varmere, men med litt mindre mat i g strengen. Jeg kommer antagelig til å bytte tilbake til EMG, synes de funket fint sammen med Sadowsky preampen. Jeg har også ett sett Nordstrand FatStacks mikker som jeg brukte ei stund. Så du kan alltids skifte litt på lydkarakteristikken med å skifte mikker, men bassen vil alltid være supertight pga treverk og mikkplassering.

Enda så glad jeg er i denne bassen, så har den ikke fått noe spilletid etter at jeg fikk Alleva Coppolo bassen i hus for over to år siden, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bassen låter ikke i som en jazz i det hele tatt, det er litt derfor jeg spør. Den eneste bassen jeg kan komme på som låter noe i nærheten er Ken Smith, supertight og komprimert. At Sadowsky er kvalitet er det ingen tvil om, men poenget mitt er at denne bassen låter mer spesielt enn den ser ut.

Sa nå ikke noe om at den låter som en jazz, men pickupplasseringen er vel som den er på en jazz, og det er jo av betydning, antar jeg. Det jeg har hørt om den er at det er en bass som skal spilles i band, den låter ikke spesielt nice på egen hånd. Den hører hjemme i mixen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa nå ikke noe om at den låter som en jazz, men pickupplasseringen er vel som den er på en jazz, og det er jo av betydning, antar jeg. Det jeg har hørt om den er at det er en bass som skal spilles i band, den låter ikke spesielt nice på egen hånd. Den hører hjemme i mixen.

Mikkene står tettere enn på en jazz, og det er soapbars og ikke singlecoils, derfor låter den langt fra som en jazz. Jeg synes denne bassen låter helt fantastisk samme hvor du spiller hen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix, den låter ikke tynnt, den er varm men samtidig veldig tight, spesielt i bånn. Beste h-strengen jeg har prøvd, låter likedan fra 0 til 24 bånd. Min hadde opprinnelig EMG J40 mikker, har senere byttet til Sadowsky soapbars. EMG er mye mer aggressive, mens Sadowskyene er varmere, men med litt mindre mat i g strengen. Jeg kommer antagelig til å bytte tilbake til EMG, synes de funket fint sammen med Sadowsky preampen. Jeg har også ett sett Nordstrand FatStacks mikker som jeg brukte ei stund. Så du kan alltids skifte litt på lydkarakteristikken med å skifte mikker, men bassen vil alltid være supertight pga treverk og mikkplassering.

Enda så glad jeg er i denne bassen, så har den ikke fått noe spilletid etter at jeg fikk Alleva Coppolo bassen i hus for over to år siden, hehe

Høres i grunn ut som hva jeg er ute etter, Av en eller annen grunn så har jeg begynt å styre unna basser som ikke er ask, hehe.

åh, vurderer du å selge den? :-P (Det er en spøk, men OM du gjør.. :-| )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i grunn ut som hva jeg er ute etter, Av en eller annen grunn så har jeg begynt å styre unna basser som ikke er ask, hehe.

åh, vurderer du å selge den? :-P (Det er en spøk, men OM du gjør.. :-| )

Den kommer jeg nok aldri til å selge :) Husk at basser skal ikke selges, de skal kjøpes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.