Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassgalleriet


AXL

Anbefalte innlegg

Den ser veldig strøken ut til å være fra '66 isåfall. Men krakeleringsprosessen på headstocken var jo snasen.

Dette er ekte vare folkens (serie nr. 190800), den og jazz bassen har jeg arvet etter min far. Kjære arvestykker som betyr mye for meg :rolleyes:

Endret av SuperamunD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette er ekte vare folkens (serie nr. 190800), den og jazz bassen har jeg arvet etter min far. Kjære arvestykker som betyr mye for meg :rolleyes:

Disse bassene er vel ikke akkurat basser som du drar med rundt på spillejobber med? Vil tro at verdien, ikke bare pengeverdien men også affeksjonsverdien er vel såpass høy at de passer nok best i stua. Så fint at instrumentene har blitt i familiens eie, og ikke bare solgt unna (uten å vite noe detaljer rundt dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den jeg har. De få gangene jeg prøver meg på bassen kobler jeg den til en Line6 toneport som går gjennom stereoen til et par Cerwin Vega 12" høyttalere. Fungerer ganske greit.

post-6011-12731646331_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bassene er vel ikke akkurat basser som du drar med rundt på spillejobber med? Vil tro at verdien, ikke bare pengeverdien men også affeksjonsverdien er vel såpass høy at de passer nok best i stua. Så fint at instrumentene har blitt i familiens eie, og ikke bare solgt unna (uten å vite noe detaljer rundt dette).

Ja det har du rett i, har faktisk ikke tørt å ta 66 modellen ut av huset engang, etter at jeg arvet den. Jazz bassen har jeg hatt ute på øving noen få ganger, men det er squieren som jeg drar med ut. Lånte den bort til en kamerat i fjor sommer som var på en miniturne i nord Norge med NiLiv. Så det blir loft-stue-møbler :)

Endret av SuperamunD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bassen min :D

Fikk den av den lokale sjappa, da jeg har vært trofast kunde der i mange år. Nå legger de ned for godt, og jeg fikk en avskjedsgave.

Merket er Eastone, og veil.pris er rundt 2000.-

Etter et lite oppsett spiller den nå som en drøm :D

EDIT: Ja gulvet er fra verkstedet mitt - Hahahaha

post-5937-066504300 1278108046_thumb.jpg

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Legger ved bilde av min nye Warwick Streamer LX 4 strengs. Nett kommet i hus og erstatter en 5 strengs Warwick av RockBass typen

Bruker Streamer`en på en Markbass Little Mark 3 ledsaget av et Markbass Standard 104 HF kabinett. Massevis av trøkk og herlig punch

Har også en Stagg EDB elektrisk kontrabass som jeg bruker på et Genz Benz STL-12T kabinett. Bruker Markbass forsterkeren til dette kabinettet, og det fungerer veldig godt

post-8403-051390200 1286365426_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bassen min; en Hagstrøm Jazz Bass fra 60-70 tallet. I følge noen vintage-Hagstrømfantaster jeg snakket med i Sverige ble det aldri produsert noen bass eller gitar med dette serienummeret. Fikk den i sommer, da et lokalt bedehus skulle kaste den ;) Tilsynelatende er alt i orden med unntak av en ledning som må loddes :)

dsc01422j.jpg

By aslak1234 at 2010-06-03

Edit: Beklager veldig stort bilde.

Endret av aslak1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oj her var det mye flott... føler meg som en mann som har hatt ei dame som overskryter om strl på utstyret mitt og nå er jeg for første gang i en offentlig dusj...jeg har ikek mye å skryte med.

Her er min første bass:

DSC00088.jpg?t=1287697910

Min Fender High Way 1 med Pope Eddie The Head:

21102010043.jpg

Og Frank Bello signature:

22102010046.jpg

Igjen, mine er ikke fult så fete som deres, men de er barna mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.