Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassgalleriet

Anbefalte innlegg

• Svar 524
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Black & White! Precision Am Std med Lollars til venstre, Jazz '62 Am vintage til høyre.

Basselusken Fender MIM 2001 P-bass Seymour Duncan Antique 2 pickups

Det gikk plutselig opp for meg at de matcher.

Posted Images

Se der ja! MusicMan er gode basser!

Flott farge på den!

Neh! MusicMan er ikke gode, de er utrolige! SR 4H er jo en klassiker. Har hatt veldig lyst på en selv, men ville hatt en 4Hp eller 4HH da ;D

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Engelsk tekst, grunnet X-post fra talkbass og jeg er lat! :D

--------------------------------------------------

OK, after a very busy week, I finally get around to posting my new baby here:

lrg-3-ji-anne1.jpg

She arrived last week, and we've already been to our first band rehearsal together. She works as nicely as she looks! Very lightweight! Very responsive! A fantastic neck with the typical Clement profile, and the sweetest low action I've ever had on any bass I owned. The asymmetric body shape and the slightly offset centerline moves the neck a little up from the lap, and makes it very comfortable to play when seated. The big and extremely hollow body makes it balance, and makes it have a very woody and beautiful tone. The piezo gives it a soft or thunderous tone, depending on what I want, and the sweet spot Bart gives it a very distinct tone, almost like a Stingray blended with a MTD. It's awesome! The last touch of finessé is the ToneStyler tone control that is extremely useful in all settings.

I just got myself a new "go-to" bass. And to quote Tom when I told him: "Then my mission is successfully completed." I agree, Tom, all the way!

THANKS, MATE!

More photos of the new Anne and it's Clement siblings (and the proud owner.... BTW, check out the cap!):

lrg-4-ji-anne2.jpg

lrg-5-ji-coll2.jpg

lrg-6-ji-coll3.jpg

lrg-7-ji-coll6.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! :)

Bildet er i aller høyeste grad arrangert! :D

Jeg har 2 stativer med plass til 7, 6 enkeltstativer og to vegghengere.

normalt sett får man plass til 9 i 7-stativene, og de fleste enkeltstativene er derfor ikke i fast bruk.... *hehe*

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk :)

Hva synes du om capsen??? *hehe*

Skulle jo nesten tro du har blitt sponset..... 1 stk caps og kanskje en bass eller to ^_^ Men du får vel i alle fall grupperabatt :lol:

Hvordan er jazzen med Statushals? Lyder sikker bra..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Capsen var en gave, ja :)

Kanskje det er en standard-gave til alle som kjøper 5 basser? *hehe*

Jazzen låter fett. kroppen er i hovedsak swamp ash, som Jazzen til Marcus Miller. Og lyden er ikke så langt unna. Kanonlyd i den.

Er Nordstrand Big Singles i den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Heisann.

Her er mine tre basser samt en liten Orange forsterker jeg bruker hjemme,

Fra venstre: Ibanez GSR200, Fender Jazz Bazz USA Standard, Hagstrøm HB4 og Orange Crush 35b forsterker.

dsc00846ptp.th.jpg

dsc00845hjt.th.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• 4 klassikere kom i går.
    • Ja, bare spenningsfall over to dioder, selvførgelig, det går vel ikke strøm gjennom D19 og D23, de skal bare hindre strøm å gå "tilbake til minus. De blir forøvrig brennvarme de også. Ok, men hva menes med RMS spenning? Jeg målte 11V på rørsoklene også. Det var noe forskjell før og etter R 82, (bortimot 1V). Men som jeg skrev, med fire rør på plass, måler jeg nøyaktig 7.04V , det skal vel gå. Jeg målte også på motstanden i rørenene, som ligger på ca 6.4 ohm eller 3.4 ohm målt med pin 4 og 5 sammen. Det er vel helt normale verdier. I V1 derimot, er det satt i et Electro Harmonics som har motstand på hele 12.5 ohm. Så det trekker kanskje mere strøm...eller egentlig mindre, når jeg tenker meg om....
    • 8.2 er RMS spenninga. Gang den med kvadratroten av 2 så har du sånn ca 11.6 VAC Peak to peak. Og så er det spenningsfall over to dioder i en sånn likeretter, ikke alle fire ! Og hvis du måler rett etter likerettern uten noe filterkondiser er det jo ikke ren DC ...     
    • Da er de nye diodene lodda på plass. For at de skal få litt kjøling, lodda jeg de med noe lengde på beina, litt opp fra print kortet, og bøyde de to ytterste litt til siden. Så målte jeg, 8.2V veksel fra trafo, inn på likeretter'n, og ut, 11V...hæh? Skulle ikke de fire diodene til sammen suge ca 2.4 V? Annivay, jeg satte i fire gamle rør, så kretsen fikk last, og, strømstyrke droppa ned til 7V. Så da er vel allt i orden da....
    • Hvis du har en av/på-switch til loopen vil du vel kun få input hvis den er av, og kun loop return hvis den er på? Men parallell loop vil nok også fungere ja
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.