Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassgalleriet


AXL

Anbefalte innlegg

Hva synes du om accugroove høytaleren? Drømmer om det...

Den låter fint.

B)

Mitt krav var å finne en høyttaler som vil gjengi lyden min så nøytralt som mulig, så reint som mulig. På en Ampeg combo jeg spiller ofte på, låter f.eks. slap-hand tøft, men akkorder helt forferdelig, sammenliknet med min AccuGroove / Eden rigg.

Accugroove høyttaleren gjengir alle de små nyansene i spillingen min. Det gjør at små spille-teknikk feil kommer ut og slår meg i fjeset. Men når jeg etter hvert får teknikken min under kontroll, kan det låte fantastisk! Da er det masse mer gøy å spille. Når man kan bruke tapping, hammer-on, pull-off, flagioletter, glissando etc. og høre det man gjør i minste detalj.... da er det gøy!

Og så er høyttaleren liten og overraskende lett.

Men så er den ikke alltid stor nok til alene å bære lyden igjennom et rocke band. Jeg bruker den som scene monitor, PA tar seg av bass lyden ut. Da er alle fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hva slags tre er det?

Benavente bassen?

Hvis du hadde giddet å klikke på linken der oppe, så kunne du lest deg til det. <_< Men du visste nok at jeg liker å prate om slikt. :)

Kroppen er av Korina (også kjent som Limba, det er et afrikansk treslag slektet med Mahogny) og toppen er Amboyna Burl (vet ikke hva det eventuelt er på norsk, men det ser ganske vanvittig ut).

Halsen er tre lag lønn, med ibenholt gripebrett.

Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gripebrettet er madagasker ibenholt? siden man ser de brune stipene temmelig bra...

utrolig feit bass! grats!

:rolleyes: Til nå har den bare gitt meg vente-smerter.... Snart et år siden jeg betalte depositum. B) Snart nå, veldig snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke den toppen helt men den var fet.

Tok kanskje litt hardt i når jeg valgte topp.... <_< Men for meg betyr det ingen ting. Jeg kunne like godt hatt uten topp, men tenkte at når jeg først kan velge, burde jeg gjøre et sterkt valg. :P

og hvor mye var det depositumet på?

500$ og den gamle fretless bassen. Det er en av hoved årsakene til at jeg valgte Benavente: dealeren (The Low End) har vært dealer for Acacia tidligere, og tok glatt min gamle Acacia for hva den var verdt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.