Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassgalleriet


AXL

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg bryter et par regler nå så denne tråden må gjerne slettes/stenges. Dette er et eksperiment og en fredelig protest mot det nye galleriet. Grunnen er at det der er altfor lite aktivitet og diskusjoner rundt utsyret. Og et forum uten diskusjon er omtrent like effektivt som en hvithai i Sahara.

Så vis derfor bassene dine her!

REGLER: Ikke post for mange bilder av samme bass, det kan du gjøre i ditt eget galleri. Bildene må heller ikke være for store. Komentarer/svar er det ingen begrensning på, men prøv å holde det on topic. Vis gjerne bassforsterkeren din også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine arme små:

gallery_881_21_162594.jpg

Ibanez GSR 205 - Kjøpte den på impuls for å ha en drittbass jeg ikke trenger å være redd for. Ligger på skolen når den ikke lånes bort til kamerater eller elever.

Aria IGB 68/5FL - Fretlessen min! Jeg er kjempefornøyd med den men jeg ville nok ikke kjøpt akkurat den hvis jeg ikke hadde fått den så billig. Jeg foretrekker egentlig 4str, halsen er litt vel tynn og trebånds preamp er ikke helt min greie. Det siste gjør ikke så mye for den låter herlig i passiv mode. Uten båndmarkeringer er litt tricky men det var en god erfaring da jeg begynte med kontrabass.

MusicMan Stingray - Dette er alle konfirmasjonspengene og sparepengene mine da innkapslet i to styker tre. Det er to år siden nå men jeg er fortsatt like fornøyd. Birdseye maple i halsen er så fint at jeg tror jeg kommer til å fortsette med det resten av livet!

gallery_881_21_778.jpg

Vester ??? - Min første bass. Har beholdt den for nostalgien, ikke noe mer å si om den.

gallery_881_21_18035.jpg

gallery_881_21_21566.jpg

BSX T-Bass - Dette er en elektrisk kontrabass. Jeg elsker akkustiske også men dette var mere praktsisk for meg og mye billigere. Skeptikere vil alltid være skeptikere, men jeg får god trening på den og lyden (Bartolini piezo og pre) er digg.

Jeg har også en Amerikansk Fender jazz bass jeg egentlig bare låner. eieren har gått over til 6str, og har lånt meg denne for at jeg skal bytte halsen til en uten bånd. Betalingen er at jeg får ha den en god stund.

Endret av AXL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig... synes tross alt det gamle galleriet fungerte mye bedre enn det gamle. Dessuten... hvorfor skal det være forbudt å poste bilder i trådene her? :) Jaja... er ikke min regler.

Her kommer mine.

hovland1.jpg

Hovland Custom

grendel1.jpg

Grendel (designet av Michael Tobias)

conklin1.jpg

Conklin GrooveTools 7

quattro1.jpg

jb3.jpg

Jan Braathen Jazz (senere Guitar Workshop, Oslo).

Har selv satt på plekterbrett og byttet til Gotoh stol.

deanjb1.jpg

Dean Jeff Berlin Exotic

curbow1.jpg

curbow2.jpg

Cort Curbow m/Q-tuner pickup

palmer.jpg

Palmer BO-5 fretless (min er ikke svart men burgunder)

palmer1.jpg

Denne skal bygges om til vertikal fretless, og første del er gjennomført. Skal gjøre noe mer med kroppen senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galleriet er, som det blir påpekt, ikke særlig velegnet til å diskutere, så det er bare å poste i vei. I den grad jeg har kommet med forskjellige beskjeder til forskjellige tider beklager jeg dette. Galleriet har sine styrker, jeg håper disse vil bli utnyttet, slik at forumet og galleriet kan utfylle hverandre på en best mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

StatusiKasse4.jpg

Status Graphite Eclipse 5 strenger(Tenor = EADGC), Behringer Bass OD, Korg Tuner og Coffin Case 3000B Universal Fit.

StatusGraphite3.jpgStatusGraphite2.jpg

to av bare statusen.

Geddina1.jpgGeddina2.jpg

Fender Geddy Lee Jazz Bass Med gotoh FB3 Stemme skruer(noen solide jævler!) og Speilplekterbrett.

BassAmp2.jpg

og forsterkeren... SWR 350 Red Face og Zeck 4x10 Kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JÆVLIG sjalu på den sadowskyen din Peri. Har siklet på Sadowsky siden jeg startet med bass.

Hvilken modell er det du har, og hvor mye måtte du ut med for den? Det var en slående vakker blondine.

Må si meg enig der. Det er nok en Metro-modell, altså er den laget i Japan. Jeg tror Sadowsky'er skal selges for samme pris overalt, så hvis du finner den på hjemmesiden deres er det sikkert det han har gitt for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.