Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

billige rør


Barry

Anbefalte innlegg

Det lureste å gjøre hvis man er ute etter "billige" rør, er å finne ut hvilken fabrikk som produserer gode rør av den typen man er ute etter.( Regner med at lyden i ampen, og ikke bare prisen på rør, også er litt interessant for de fleste.) De samme rørene blir nemlig solgt med forskjellig merking, og med veldig varierende priser. Det samme røret kan være veldig mye billigere hvis det ikke står GT, Fender, Marshall, Mullard eller andre merkenavn på dem. Nye "Mullard" er forresten ren fake, og er egentlig ikke lov å selge i Europa. Det pågår rettsak om misbruk av merkenavnet Mullard. Så vidt jeg vet blir de fleste rør produsert på tre steder. Russland, Kina og Tjekkia. Det ser også ut til å bli oppstart av rør-produksjon i Blackburn igjen. På det gamle området til Mullard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ampene mine er med fixed bias, så det er ikke mye å justere på der. Har ikke helt forstått det fine med å sette inn gamle rør i amper sjøl før nå. Brukte en av ampene mine på konsert i går. I V1 står det et gammalt Mullard fra '69. Mulig det er psykisk innvirkning, men jeg syns aldri det har vært så god lyd i noen av ampene mine før. Fikk også tilbakemelding av en annen meget erfaren gitarist om det samme. Har nå mulighet for å få tak i helt "riktige" rør fra helt riktig år, til ampene mine, og da ble fristelsen for stor for en vintage-freak som meg. Jeg tror at ampene både vil lyde bedre, og også stige betraktelig i verdi hvis de har originale rør. DETTE ER IKKE BILLIGE RØR -------------FEIL TRÅD!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurotubes har billige JJ-rør, men forstår ikke helt regnestykket ditt. Prisene jeg så for 4 ECC83+4 EL34 varierte fra $95 til $150 alt etter typer JJ-rør. Da er prisen på min kalkulator etter dagens kurs fra kr. 643,15 til kr. 1015,50 + frakt fra USA.

Så skal det 25%moms på pris + frakt. 550kr. for fullt sett rør hørs veldig billig ut.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurotubes har billige JJ-rør, men forstår ikke helt regnestykket ditt. Prisene jeg så for 4 ECC83+4 EL34 varierte fra $95 til $150 alt etter typer JJ-rør. Da er prisen på min kalkulator etter dagens kurs fra kr. 643,15 til kr. 1015,50 + frakt fra USA.

Så skal det 25%moms på pris + frakt. 550kr. for fullt sett rør hørs veldig billig ut.

Har du sett på de full retube-kit'ene deres?

Det var i hvertfall billigere enn de andre alternativene. Jeg har i hvertfall betalt 550 kr. også kom frakt på 171,- eller noe slikt.

Synes ikke det er så galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var retube-kit jeg så på. Jeg sjekket Marshall DSL 100 for å se på en modell med 4 +4 rør. Det jeg skriver var prisene som dukket opp i dollar. Så gikk jeg på valutasidene for omregning. Enig i at det er billig i forhold til fullpris i Norge som er på ca. 1.400 kr, men forstår ikke helt hvordan du kommer fram til 550kr. Da går jeg ut i fra at de leverer de samme JJ-røra til Crate som til Marshall. Mine beregninger tilsier at de billigste JJ-røra kommer på ca. 1000kr. med moms til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.