Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SRV spiller på en "møkkagitar"


Greener

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vår mann spiller her på en nyere Squier strat - altså ikke en Japan produsert go-modell, men en indonesisk eller Kina produsert billig gitar.. Låter som SRV gjør det ikke ? :)

Det må vel være en Koreansk, men ikke en E serie for den hadde ikke den store headstocken.

Sant det, er Squier bra nok for SRV er det bra nok for meg. He he

Men SRV hadde vel fått en planke med ståltråd til å låte bra. (Det er vel det en el gitar er ) he he .

Men men, jeg er i alle fall svært fornøyd med min 90 Korea E serie.

SRV døde i 90 og de laget vel ikke i indonesia eller kina da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at noen kunne forklare meg fenomenet med at for oss vanlige dødelige, er gitaren, tråkkepedalene, strengene, plekter, forsterker og så videre så utrolig viktig, men at hvis man bare er god nok, så låter det kule uansett.

Dette er en holdning jeg ser både her og der. Drister man seg innpå med for eksempel det forhatte utsagnet " Lyden sitter i fingrene", blir man sablet ned, og blir forklart at det ikke er sant, bortsett fra disse gitaristene. De er av en eller annen grunn unntatt fra slike ting.

Hva er den logiske forklaringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja viss utstyret ikke har noe å si, så spill moderne Metal på en billig klasse A forsterker via en stag-gitar.

Er du et B-troll? Ikke ordentlig klar i huet før langt utpå natta?

Sett en pedal i mellom så skal da det gå fint. Det er ikke noe enten eller i gitarmusikk.

Man klarer seg med mye mindre enn man skulle tro. Men det er jo selvsagt preferanser innen forskjellige sjangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare nødt til å være tull. Det er sikkert en svinedyr spesialgitar, og kommentarene er lagt dit kun for å forvirre oss. Ser det ut som en Squire, er det nok fordi den er laget for å se ut som en.

Det er sikkert sant at det ikke er mulig å låte så bra på en gitar til under 20 lapper.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en brukt gitar til 5.000,-, var veldig fornøyd med den. Men det var noe som manglet. Så jeg fikk byttet ut innleggene, som var plastdotter, med innlegg i 24k gull. Kosta litt, men hva gjør man ikke for det optimale. I tillegg bytta jeg reimfestene, så totalsummen ble rett over 20k,-. Nå låter den enormt mye bedre! Akkurat som en gitar i 20k+ klassen alltid gjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.