Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Asia-Strat


Jens-K

Anbefalte innlegg

Så konklusjonen er då at ein asia-strat er eit fullgodt alternativ for ein kar som meg som ikkje spelar nok til å ha samvittighet til å bruke pengar på ein US strat, men som så gjerne så gjerne skulle hatt ein fender-strat fordi han alltid har ønska seg det? (Her gjekk det over stokk og stein med setningsbygginga trur eg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIM strat'ene er jevn over dårligere instrumenter enn alle MIJ gitarene spør du meg. Kanskje med unntak av de nyeste og litt dyrere modellene.

Derfor jeg skrev "mer eller mindre". De dyreste Mexico-Fender'ne er ofte veldig gode instrumenter, mens standard-modellene nok kan være så som så. Uansett er de vel lettere å få tak i enn Japan-Fendere da de ikke selges ny i Norge lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så konklusjonen er då at ein asia-strat er eit fullgodt alternativ for ein kar som meg som ikkje spelar nok til å ha samvittighet til å bruke pengar på ein US strat, men som så gjerne så gjerne skulle hatt ein fender-strat fordi han alltid har ønska seg det? (Her gjekk det over stokk og stein med setningsbygginga trur eg...)

Ja, altså både korea, mexico og japan modellene er greie alternativer til US modellene spør du meg, på hver sin måte. Skal du handle nytt kan du jo sjekke ut de nye classic player modellene (mexico) og det finnes jo en del Japan fendere/Squiere på bruktmarkedet.

Men alt er nå egentlig avhengig av hva du ønsker deg.. Mange Japan fendere er jo rene kopier av gamle modeller og har defor vintage spec's som vintage tremolo og 7 1/4" gripebrett radius. Altså en strat er ikke en strat for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg skrev "mer eller mindre". De dyreste Mexico-Fender'ne er ofte veldig gode instrumenter, mens standard-modellene nok kan være så som så. Uansett er de vel lettere å få tak i enn Japan-Fendere da de ikke selges ny i Norge lenger.

Sant nok, men man kan jo handle fra utlandet eller brukt i Norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men man kan jo handle fra utlandet eller brukt i Norge da.

Klart. Synes bare at Mexico, og da spesielt Classic Player serien bør komme fram som et reelt alternativ til Japan-Fendere. De finnes jo også brukt. Ellers ikke uenig med deg i at Japan-Fender'ne stort sett er bra gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asiastratene er helt ok. Jeg ville spesielt sett på dem som er produsert i India. Hadde en India-tele, og var svært fornøyd med den. Dog får du stort sett det du betaler for. En USA-fender er et bedre instrument enn en meksikaner. De som påstår noe annet har virkelig ikke snøre. Om man ser på finish, og kvalitet på tone høyt oppe på halsen er det rått parti. Om det er verdt dobbelt så mye penger er en annen sak. Selv kjøpte jeg akkurat en classic player 50s (MIM), og den er flittig brukt, men telen på veggen (USA) er helt klart et finere instrument. Poenget er at gitarister er svært lojale mot egne preferanser, så man bør uansett tips stikke ned til pusheren og prøve selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.