Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Asia-Strat


Jens-K

Anbefalte innlegg

Litt på siden, men jeg har en gammel Ibanez Blazer strat kopi. Og for å sitere en annen eier av samme gitar: "My old faithful is still gigging and needs a major overhaul, sounds so sweet and there ain't a fender in the world that can touch it."

Så om du kan få kloa i en slik anbefales det på det sterkeste. Du vil bli mobbet av Fender puristene, men du kan med løftet hode vite med deg selv at du har en bedre gitar en dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Men eg meinte ikkje kopiar i den forstand, men Fender Stratocaster produsert i Japan (ikkje squier...)

Som sagt, hi-end Fender Japan anno 2007/8 er veldig godt laget med skikkelige materialer og

høy kvalitet på arbeid/kontroll. Men disse koster det samme som de rimeligste US modellene.

Nå skal det også sies at disse hi-end CIJ med få unntak ikke lenger er tilgjengelig for eksport

til Europa på "lovlig" måte. Mest vanlige måten å få disse gitarene over er å kjøpe dem "brukt".

De rimeligere seriene fra Fender Japan har de samme kostbesparelsene som MIM seriene må gjennomgå.

Om du spør om vintage MIJ har jeg ikke erfaring. De har et veldig godt rykte

men jeg har inntrykk av at mange av dem har levd et hardt liv og ikke fått

særlig med stell siden dem opprinnelig var regnet som billig-gitarer.

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur dette er same gitaren ja, eg kan i alle fall ikkje sjå forskjel. Denne har i alle fall skikkelige pick-up`s, men det varierar vel mykje på slike "billig-utgåver"? Når det gjeld tre-verk er det vel sorteringa som skil ein "ekte" strat i frå ein billigare? Då eg kjøpte Epi LP fekk eg fortalt at den største forskjellen på en ekte LP og en Epi var sorteringa på treverket og elektronikken, skulle tru at dette er det same med Fender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur dette er same gitaren ja, eg kan i alle fall ikkje sjå forskjel. Denne har i alle fall skikkelige pick-up`s, men det varierar vel mykje på slike "billig-utgåver"? Når det gjeld tre-verk er det vel sorteringa som skil ein "ekte" strat i frå ein billigare? Då eg kjøpte Epi LP fekk eg fortalt at den største forskjellen på en ekte LP og en Epi var sorteringa på treverket og elektronikken, skulle tru at dette er det same med Fender?

Det er summen av alt.. Treverk og antall biter som er limt sammen, mekanikk, båndarbeide osv, osv, osv. Korea Fenderne har forøvrig meget godt rykte, men de låter litt annerledes enn std US utgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.