Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny låt!


Atomic

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laga ei låt, som det hadde vært hyggelig med non tilbakemeldinger på. Det er på en måte extended soloversjon da, fordi det finns ingen kort versjon enda, men den skal komme senere.... ikke bli satt ut av introen;) og det kan hende dere sovner i løpet av solon da...

Se myspace under her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger backingtracket til noe rart! Soloen kunne med hell vært mer strukturert og gjennomført.

Som låt fungerer den ikke veldig bra siden den basically bare er et riff gjennom hele (minus intro). Den hadde dog fungert perfekt til filmmusikk.

Liker bassen i låtene! Hva for utstyr bruker du til bassen?

EDIT: Hørt mer nå. Liker godt den delen av sang 1 fra 4:40 til 6:10! Skikkelig Pink Floyd stemning! Også denne sangen burde etter min mening ha en bedre planlagt melodilinje (gitar).

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, planlegging er ikke min sterke side... hele greia var egentlig ganske spontan.

Den der noe rart er jo som du sier bare ett riff ja, så den kunne trengt en ekstra del eller noe kansje, og et tema, evt melodi med tekst som går igjen. Jeg sovna faktisk når jeg skulle høre gjennom den da den var ferdig...

Det er ganske vanskelig å få til dynamikk i det når man bruker trommeloops, blir liksom samma greia og styrken hele tida...

Bassen er en ibanez bass som jeg har kobla rett i m-boxen og brukt garageband til å ta opp. Også brukte jeg noen av de bassinstillingene som er ferdig i garageband. Husker ikke helt hvilke da...

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett med dette her! Masse gode ideer.

Hva gjelder dynamikk liker jeg veldig godt overgangen fra intro til hoveddel i "Noe rart", og overgangen rundt 4:40 i sang 1 er også bra. Ellers bør du kanskje finne noen ordentlige navn på låtene (hvis de ikke bevisst er indy da)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.