Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny låt i Killswitch/Fightstar stil


GoodGod

Anbefalte innlegg

Fyttirakkern, det der var bra! Kjempestilig låt, proff lyd, bra spilt, bra sunget (men man hører at du er litt ute av trening i de store sprangene, ja). Hadde ikke stusset et sekund om jeg hadde hørt det der på radio eller noe slikt. Helt profft!

Mikset selv og tatt opp hjemme, eller ar du hatt hjelp? Enten er du veldig god, eller så har du hatt hjelp, etter det jeg kan skjønne. Det er ikke live trommer?

Og så var det å øve litt mer selv, da.. :blush:

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Tusen takk for gode ord! Veldig morsomt og motiverende å få slike tilbakemeldinger :D

CastorFiber: Det er ikke live trommer nei. Det er selvprogrammerte EZ Drummer trommer som er mixet i 8 spor, men bass, gitarer og vokal er tatt opp på egenhånd. Låta er mixet og mastret på egenhånd, har holdt på med opptak i noen år, og har begynt å få grei kontroll, men pc'en i seg selv er jo et hjelpemiddel så man kan vel si at jeg har fått en god del hjelp ja :)

Troll: Det er mulig det bare er i mine egne ører det er Killswitch aktig, men det er et av bandene jeg har hørt mest på de siste 2-3 årene, så mye av inspirasjonen til å skrive denne låta kommer derfra ;)

Endret av GoodGod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell oss litt om utstyret ditt.. :) Gjerne i galleriet med masse skryting og bilder for dette var det høy kvalitet på!

Hehe, will do :)

Skal knipse noen bilder i morgen å legge ut, er egentlig ikke rare greiene sammenlignet med de som virkelig har utstyr, men det kan jo i det minste vise at man ikke trenger utstyr i hundretusenklassen for å få et rimelig greit opptak iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cool!

Likte godt låten jeg!

Men syntes gitarene og egentlig generelt så hørtes det ganske "scoopa" ut (!?) Men for alt det jeg vet så kan det være det du gikk for!

Anyways, som sagt, likte låten, og vokalen var gjort originalt ! Var sistnevnte som ga pluss fra min side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt EZ-drummer en del selv, og lurer på en ting.

Vel, egentlig lurer jeg på mye, men tar ett spørsmål nå. Hva er fordelen med å slippe output fra EZ-drummer i 8 kanaler, i stedet for å bruke bare et stereospor? Jeg skjønner at man får mer kontroll, men hva bruker du denne "kontrollen" til?

Det er rett og slett for å dele slagverket opp slik at du kan mikse hver enkelt tromme slik du selv vil.. eq, reverb, gate, gjerne mer eq :) og plassering i lydbildet osv. Dette kan du ikke redigere på hver enkelt tromme hvis du kun kjører et stereo spor. (Noen vil sikkert være uenig med meg her, men du er iallefall mye friere til å få den lyden du vil ha på hver enkelt tromme ved å dele dem opp).

Til de av dere som ville se bilder av utstyret, ble ikke tid til knipsing av utstyrsbilder i dag, men skal prøve å få tid i morgen. Ting står på hodet på jobb nå i og med at julesalget skal startes tidlig i år, men skal prøve å få tid til en knipserunde i morgen. Ser det er mye heftige bilder inne på "utstyrs" forumet :) Har alltid ønsket meg et stack... men det er dyrt <_<

Endret av GoodGod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.