Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabinett som passer 6505?


xshorteyx

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kabinettet ble kjøpt demobrukt hos tre45 i 2006. Betalte da 3500kr for det og det kostet vel 4500kr om jeg hadde kjøpt det flunkende nytt. Det mangler frontmerke og har noen skjønnhetsfeil. Elementene heter Ashdown 120watt men Geir Falch og et mer eller mindre grundig påstår at de er produsert av Celestion. Det har stått urørt på gutterommet siden høsten 2007. Har bilder om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Ashdownkabinettet gjer ein flott metalcore/chuggachugga-lyd saman med 6505, har brukt det sjølv ei stund.

Ellers kan eg berre fraråda Marshall 1922 iallfall. Sjølv brukar eg jo eit som deformed her har laga, og det er konge. :)

Jau. KJøpte Fireballen min av han.

Kontakter du Deformed her på forumet, så kan han sikkert smekke sammen et rimelig custom-kabinett etter dine behov.

http://www.gitaronline.net/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGL er et herlig kabinett til metal. Har et tilsvarende selv (rett type) Testa det opp mot diverse Marshallkabinetter før jeg kjøpte, og ENGL spiller i mine ører skjorta av Marshall. Jeg har Marshall også, men om jeg skal dra med meg kun ett kabinett på spilling, så er det ingen tvil, det er ENGL som blir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGL er et herlig kabinett til metal. Har et tilsvarende selv (rett type) Testa det opp mot diverse Marshallkabinetter før jeg kjøpte, og ENGL spiller i mine ører skjorta av Marshall. Jeg har Marshall også, men om jeg skal dra med meg kun ett kabinett på spilling, så er det ingen tvil, det er ENGL som blir med.

Jeg skal faktisk til å "bestille" kabinettet nå :D

Det morsome var att jeg fikk snakka med`n på telefon,

så hørtes han jææævla kjent ut,, og jaggu pokker var det samma fyren som solgte meg

Peavey Wolfgang gitaren :D

Har prata med`n før da og litt nå, og han har sjuuukt med peiling.

Så dette er til og med en kar jeg har kjøpt av før, og som virkelig er pålitelig :)

og han sender på buss, så jeg kan få den innen dagen han sender den:D

Peavey 6505 + Engl 412 V60 here i come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du burde gått for Vader! Men du vil antaklig ikke bli skuffet. Du kan jo alltid oppgradere ;)

Tjaa.. kunne vært interesant seinere å kjøre hel-stack :)

men jeg tror att den Engl`n blir knall for nå :)

alt jeg mangler snart er skikkelig pc og lydkort + software for trommer , mixing osv.

Lyst å lage sanger selv privat og,, bare for å prøve å lage noe utenfor bandet.

Eller lage noe for bandet, men lage det ferdig selv og bare "heres ur notes, now.. play" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk til å "bestille" kabinettet nå :D

Det morsome var att jeg fikk snakka med`n på telefon,

så hørtes han jææævla kjent ut,, og jaggu pokker var det samma fyren som solgte meg

Peavey Wolfgang gitaren :D

Har prata med`n før da og litt nå, og han har sjuuukt med peiling.

Så dette er til og med en kar jeg har kjøpt av før, og som virkelig er pålitelig :)

og han sender på buss, så jeg kan få den innen dagen han sender den:D

Peavey 6505 + Engl 412 V60 here i come!

GÅ for det. Da jeg bestilte min Fireball topp, var jeg på leting etter et ENGL kabinett i flre måneder - Uten å finne et eneste.

Jeg så faktisk på kabinettet igår kveld, og det fristet å kjøpe det - til jeg fant ut at jeg ikke har behov ELLER plass til 2 4x12 kabinetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, kommer til å bli mongorått! :D

Ja faen jeg vet,, er så psyched!!!

Får begge deler i morgen!!!

ampen blir henta en gang imellom 12.00 - 15.00 og kab`et rundtom 21.00-23.00 tia!!

han fyren med kab`et, som jeg har kjøpt hos før,. han har faen meg peil..

og så er det litt funny fordi han føler att alt gear`et hans vandrer videre til meg x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som bruker begge kassene når de har fullstack ?

sorry for litt off topic...

Jeg bruker bare en 4x12 kasse. Men kunne god tenkt meg to kasser i band og livesammenheng!

Grunnen til det er IKKE pga mer volum, men pga større dynamikkområde, større lyd.

Men..

1. Vi har ikke kraftig nok PA til vokal

2. Andre gitaristen har en MG kasse.. Dessuten er det slit å ta med seg 2 store kasser.

Jaja Shortey. Nå skal du ihvertfall ikke klage på lyden ;)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare en 4x12 kasse. Men kunne god tenkt meg to kasser i band og livesammenheng!

Grunnen til det er IKKE pga mer volum, men pga større dynamikkområde, større lyd.

Men..

1. Vi har ikke kraftig nok PA til vokal

2. Andre gitaristen har en MG kasse.. Dessuten er det slit å ta med seg 2 store kasser.

Jaja Shortey. Nå skal du ihvertfall ikke klage på lyden ;)

Jeg er ikke den som klager :P

Har en annen i bandet som whiner litt imot 6505.. skjønner ikke why :P

jeg får sakene i morgen,, kan ikke vente,,

men,, jeg er ikke hjemme igjen før fredag ettermiddag,, fattern henter tinga for meg..

så.. det blir stor-smell på fredag :D:D

alt jeg mangler nå er lydkort til opptak og en skikkelig pc.. lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.