Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabinett som passer 6505?


xshorteyx

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kabinetter fylt med V30 er ihvertfall tight.

Du finner sikkert et 2x12 Mesa kabinett til 4k om du er tålmodig. Eller Marshall 1936 2x12 kabinett til under 4000.

Men du må selv bestemme om du har behov for 4x12 eller 2x12

Av 2x12 så syne jeg at Marshall 1936V kabinetter passer fint. Da 1922 er mye mindre enn "standard" og låter litt innestengt.

Jeg bruker selv 4x12 på rommet og det låter bra. Men jeg får ikke utnyte det 100% hjemme, da den låter best under høye volumnivåer.

Et tips: Se etter merker som ikke er så "kommersielle/vellkjente"

Kanskje HArley Benton er et bra merke. Selges et 2x12 HB kabinett på finn.no til 1700kr. Men sjekk ut kabinettet til IbanezApen først :P

Jeg fikk min Hughes&Kettner 4x12 vintagekabinett til 4500kr, og det var helt nytt.

Men som sagt.. Det låter ikke like bra på lave volumnivå.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det har blitt sagt før nokon gonger i denne tråden: Harley Benton!

Om det spelar høgt nok? Ja, i massevis. Om lyden er bra? Jepp! Om prisen er fin? Jepp, grisebillig, sjølv med tanke på at det må fraktast frå tyskland(om du ikkje kjøper det frå finn.no då)

Det ligger reviews om Vintage 2x12 her på gitarnorge. 2x12 bør holde i massevis til det meste egentlig. Få trommisar har sjans til å overdøyve(med en TinyTerror på lille 15w) Men om du er keen på 4x12, så er prisen grei der og. Tviler på at kvaliteten på 4x12 er dårligare enn 2x12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.