Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akai sampler fra 80 tallet


Haarball

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle plassere denne men jeg prøver her.

Jeg har en Akai S1000PB Midi Stereo Digital Sampler fra 80 tallet stående, og har lurt meg grønn på hvordan jeg skal bruke den og hva jeg kan bruke den til, til nå har jeg bare klart å virre meg fram til å bruke den som en stemmefunksjon med hodetelefoner på. Søkt litt rundt på nettet og funnet ut at denne versjonen er Playback only. På grunn av min inkompetanse så vender jeg meg til det kloke samfunn og spør om råd.

Det jeg lurer på er, hvordan betjener jeg denne, og hva kan jeg bruke den til i et gitaroppsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

i et gitaroppsett?? lite - selg den.

Det er sampleavspiller. Går sikkert an å få tak i manual hvis du ikke har det. Her for eksempel:

http://www.koncon.nl/ewp/downloads/S1000%20V2.0%20Manual.pdf

Jeg har hatt den tidligere - men da som et tillegg til en S1000 med innspillingsfunksjon. Det går selvsagt fint å få tak i lyder til den.. som du tilogmed kanskje kan trigge fra en gitar hvis du har en midi-pickup. Å lage nye samples er også mulig.. du tar opp lydene dine i en audioeditor som kan lagre i AKAI-format. Å lage programmer til ferdig innspilte samples kan du gjøre på S1000PB'en.. alle synth-parametre og slikt som keygroups virker på samme måten som i S1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
i et gitaroppsett?? lite - selg den.

Det er sampleavspiller. Går sikkert an å få tak i manual hvis du ikke har det. Her for eksempel:

http://www.koncon.nl/ewp/downloads/S1000%20V2.0%20Manual.pdf

Jeg har hatt den tidligere - men da som et tillegg til en S1000 med innspillingsfunksjon. Det går selvsagt fint å få tak i lyder til den.. som du tilogmed kanskje kan trigge fra en gitar hvis du har en midi-pickup. Å lage nye samples er også mulig.. du tar opp lydene dine i en audioeditor som kan lagre i AKAI-format. Å lage programmer til ferdig innspilte samples kan du gjøre på S1000PB'en.. alle synth-parametre og slikt som keygroups virker på samme måten som i S1000.

Tenkte på denne igjen, har du noen anelse om hva den kan være verdt å selge for? Tipper det blir minimalt, men nå står den jo bare å støver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.