Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vannskade


Runep

Anbefalte innlegg

Det regner på vestlandet :blink: og kjelleren fikk besøk av 15 cm vann. Dette førte til at 3 gitarer, forsterkeren (Fender 212) pedaler og gitarsynthen ble vannskadet. Forsikringsselkapet har tatt med seg alt for å sette det til tørking, og testing.

Hva bør jeg godta/ikke godta her?

Kunne egentlig tenkt med nytt/erstatning fordi jeg er usikker på om vannet vil forårsake skader på sikt, selv om alt er tørket.

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner på vestlandet :blink: og kjelleren fikk besøk av 15 cm vann. Dette førte til at 3 gitarer, forsterkeren (Fender 212) pedaler og gitarsynthen ble vannskadet. Forsikringsselkapet har tatt med seg alt for å sette det til tørking, og testing.

Hva bør jeg godta/ikke godta her?

Kunne egentlig tenkt med nytt/erstatning fordi jeg er usikker på om vannet vil forårsake skader på sikt, selv om alt er tørket.

Mvh

Rune

Lå noe helt under vann? Vil tro at ampen, pedalene og gitarsynthen ikke vil bli seg selv. Hvis gitarene ikke lå i vannbad over lengre tid, kan de jo berge. Treverket er jo stort sett lakkert. Hvis hals og elektronikk har ligget under vann, blir det vel kanskje verre.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå noe helt under vann? Vil tro at ampen, pedalene og gitarsynthen ikke vil bli seg selv. Hvis gitarene ikke lå i vannbad over lengre tid, kan de jo berge. Treverket er jo stort sett lakkert. Hvis hals og elektronikk har ligget under vann, blir det vel kanskje verre.

Gitarene sto i stativ og vannet sto ca 5 cm opp på bunnen av gitarene. Elektronikken var tørr. I forsterkeren sto det 15 cm vann. Pedalene lå i koffert som sto på gulvet. Kan tenke meg at alt sto i vann 1/2 time.

Tror nok gitarene klarer seg, men elektronikk og vann er vel en dårlig kombinasjon skulle jeg tro.

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarene sto i stativ og vannet sto ca 5 cm opp på bunnen av gitarene. Elektronikken var tørr. I forsterkeren sto det 15 cm vann. Pedalene lå i koffert som sto på gulvet. Kan tenke meg at alt sto i vann 1/2 time.

Tror nok gitarene klarer seg, men elektronikk og vann er vel en dårlig kombinasjon skulle jeg tro.

Mvh

Rune

Tror nok da at gitarene dine berger i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis elektronikken tørker uten at det har gått noe strøm igjennom, så blir det da ikke noe problem.

Det som er skadelig er jo om du skulle ha fått en kortsluttning på en mellom en plass som ikke tar skade av spenningen og en plass som tar skade av spenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde oversvømmelse i øvingslokalet en gang. Amp'en sto i 15 cm vann et halvt døgn.

Måtte tømme den for vann, og var sikker på at den tok kvelden...

Men det gikk fint det. Høytalerelementet ble jo litt vått, men det tørket fint opp, og all elektronikk sitter jo øverst, så

det ble ikke skade der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarene sto i stativ og vannet sto ca 5 cm opp på bunnen av gitarene. Elektronikken var tørr. I forsterkeren sto det 15 cm vann. Pedalene lå i koffert som sto på gulvet. Kan tenke meg at alt sto i vann 1/2 time.

Tror nok gitarene klarer seg, men elektronikk og vann er vel en dårlig kombinasjon skulle jeg tro.

Mvh

Rune

så lege det er fesrkvann er det ikke no prob med elektronikken. Har jobbet som både snekker og automasjonsmekaniker så er ikke het grønn på dette. Elektronikke berger uten prob. men fy, gitarer lakkerte eller ikke skal ikke ha store bevegelsene for å ødelegges. HAr sett hvor lite som skal til for at treverk skal slå seg.

Jeg ville ikke godtatt å fått tilbake en dritt. Uansett om pedalene berger, så finnes det antagelig metaller som ruser innvendig. Gitarene må du ikke ta tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.