Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flaut


Goggen

Anbefalte innlegg

Nå har det jo fremgått av alle disse innleggene her at alle tror Tine er vokalist. Hva så? Musikken hun presenterer ville ikke vært noe uten video og 'pene' mennesker. Men det er jo det kjøperne vil ha. Er det noe galt å gi dem det de ønsker seg? Er det moralsk riktig å rakke ned på noen som har andre meninger om hva som er viktig? Det selger. De som liker det kjøper, andre ikke. Alle blir glade.

Ser for meg at musikken det her er snakk om ikke har noen mening i seg selv, men den har ne funksjon.

Gibsondude: Dæsken, Kramer er skjit gitara...

Kramerdude: Steike domt at Gibson lage Kramer da...

Moral: Er "vår" musikk så mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå ser jeg jo for meg at det er mange som liker musikken til Tine (tilsynelatende) for selve musikken og. F. eks jenter som hører på det, eller danser til det er sikkert mer riktig. Sånn sett er det snakk om bruksmusikk, men jeg tør vedde mye på at det er mange ungjenter som har henne som idol. De blir altså ført bak lyset.

De som liker det kjøper det, javel, men de kjøper det i falsk tro om at det er Christine som er vokalisten. Falsk markedsføring kaller man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er så galt med det?  

Hvilke idoler hadde disse jentene i fjor? Vil de ha Tine som idol neste år? Neppe. Er det i seg selv skadelig å oppdage at idoler ikke var som de trodde? Har du noengang trodd på julenissen?

Noe er at idoler ikke er helt som man trodde. Verre blir det når idoler ikke er noe som man trodde.

Om de har Tine som idol neste år eller ikke er strengt tatt irrelevant. Vi lever da tross alt i nuet, eller?

Var vel noen år der jeg trodde på julenissen. Jeg trodde han var ondskapsfull og hele tiden skulle grave opp drit om meg. Rundt juletider var jeg redd for at han skulle spionere på meg og sirlig notere ned alle mine gjerninger og ugjerninger. Like angst hvert år for at han ikke skulle komme med pakker til meg. Det viser seg imidlertid at han er en likandes kar. Nok et eksempel på falsk markedsføring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bortsett fra sangstemmen er som man tror ja. Greit nok det om hun hadde vært filmstjerne som mimet til en låt i en film, men hun blir jo markedsført som en soloartist da. Hadde det blitt gjort helt klart på forhånd at hun på videoen og coveret ikke var den som fremførte hadde det forsåvidt vært en ærlig sak. Spekulativ, men ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at alt er som det ser ut til, såfremt de ikke sier noe annet?

Nei, det tror jeg ikke. Tror svært lite er slik som det ser ut til. Småjentene som kjøper Tine, derimot...

Naivt, men selvfølgelig flott om det hadde vært slik. Det skulle kanskje vært slik, men det vil forbli en utopi.

Det skulle ha vært slik ja, og det er i grunn poenget mitt. Det står vel noe i kjøpsloven om at kjøpet er ugyldig om produktet blir fremstilt som noe annet enn det egentlig er. Burde ikke dette gjelde cd'er og? Tine fremstilles iallefall som en musikkartist, hvilket hun ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at alt er som det ser ut til, såfremt de ikke sier noe annet?

Nei, det tror jeg ikke. Tror svært lite er slik som det ser ut til. Småjentene som kjøper Tine, derimot...

De har bare godt å oppdage hvordan det egentlig er. Jo tidligere, jo bedre. Hvorfor tror du ungene som vokser opp i dag er så veike og skjøre? Mangt tyder på at det er fordi de skånes for mye. Det gjelder også slike dagligdagse ting.

Naivt, men selvfølgelig flott om det hadde vært slik. Det skulle kanskje vært slik, men det vil forbli en utopi.

Det skulle ha vært slik ja, og det er i grunn poenget mitt. Det står vel noe i kjøpsloven om at kjøpet er ugyldig om produktet blir fremstilt som noe annet enn det egentlig er. Burde ikke dette gjelde cd'er og? Tine fremstilles iallefall som en musikkartist, hvilket hun ikke er.

CDen kan avspilles, varen fungerer. Du får neppe hevet kjøpet av en bok fordi forfatterens navn ikke er det samme som pseudonymet på omslaget. Så lenge innholdet er lovlig, og godkjent av alle parter, er alt i orden. Ingenting i reklamen omtaler innholdet på plata i form av kvalitet (som er subjektiv og kan vanskelig forsvares).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper iallefall plater og bøker basert på hvem som har laget produktet. Hva om du f.eks hadde bestilt en Sony dvd-spiller og istedetfor tatt imot en dvd-spiller av et ukjent merke. Spilleren kunne vært like bra som Sony sin, men jeg regner med at du hadde følt deg snytt og bedt om å få pengene tilbake. Tror de fleste hadde gjort det, iallefall.

De som har kjøpt plata til Tine har gjort nettopp dette, altså bestilt et produkt som ikke er hva det lover å være. Ok, det funker, musikken er grei og alt, men det er likevel ikke Tine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det jo! Mitsubishi VHS spiller med innmat fra B&O. Se på DVD-brennere. Flere med samme innmaten, men forskjellig merke og pris. Gibson og Epiphone skal jeg ikke ta med. :P

De som kjøper Sony og blir skuffet over noe av samme kvalitet er bare ute etter merket. De blir sikkert fornøyde så lenge det står Sony på den. De som vet at den samme innmaten står i en annen spiller kjøper naturligvis den mest gunstige avhengig av pris/garanti forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.