Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SD Blackouts!


embedded

Anbefalte innlegg

Har Blackouts i Ibanezen min både i bridge og neck. De er bra!

Men, jeg ser at du har en Les Paul, og hvis det er en Les Paul du skal ha Blackouts i, så tror jeg ikke at jeg ville jeg ikke anbefale dette, siden jeg har på følelsen at det kan bli altfor mørkt. Ibanezen min er i lindetre, og det passer perfekt, men i en mahoganygitar som Les Paul, sleng heller i en EMG 81 i bridge og en 60/85/81 i neck hvis du vil ha aktive pickups. Men, det er sikkert noen som har mer peiling på dette enn meg.

Blackoutene er ihvertfall veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du spiller metal, eller?

Isåfall kan du jo sjekke ut Seymour Duncan SH6 Distortion eller Dimebucker i bridge med 59/Jazz i neck.

Eller EMG's ^^,

Jeg vet ikke om det var Eclipse jeg prøvde, mend det var en LP-lignendes ESP-gitar.. Den låt helt annerledes enn Les Pauls.

Den hadde tynnere lyd og gitaren veide mye mindre enn Les Paul.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det var Eclipse jeg prøvde, mend det var en LP-lignendes ESP-gitar.. Den låt helt annerledes enn Les Pauls.

Den hadde tynnere lyd og gitaren veide mye mindre enn Les Paul.

Det kan ha vært en av de billigere EC-modellene, og ikke 500/1000/Esp Eclipse, de billigere modellene er nemlig laget i agathis, basswood(lindetre, som Ibanezen min) o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å si det slik, jeg har en Gibson LP OG en ec-500, og har prøvd 3 ESP Eclipser, og i min mening er de ganske like i lyden! Tror ikke det blir dimebucker, den er for sær for meg :) Duncan distortion har jeg lett etter, men har ikke hatt noe hell med å finne den i musikkbutikkene rundt eller i den jeg jobber i, men den må prøves :) Skal låne ESPn til kompisen min og prøve ut JB og 59 og se hvordan det funker på en mahogany gitar. EMGer har jeg hatt i 1 år nå og vil prøve noen passive :) men når jeg kjøper ny gitar neste år blir en av gitarane equipa me EMGer... dette blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.