Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny øvingsamp


adoniz

Anbefalte innlegg

DA5 Kan du trygt gå ut å kjøpe. Jeg har hatt en i to år, og bruker den hvis jeg skal reise etc. Den er "helt utrolig" for å benytte en velbrukt karakteristikk. Veldig bra.

Jeg hadde besøk av en kompis som ville teste ulike små amper mht. en all right stue-amp, og lot ham prøve Peavey JSX Mini Colosal, Peavey Valveking 8, Victoria 5112, og en gammel Telrad. Da jeg tok frem DA5 spilte han ikke mer enn et par minutt før han fastslo "Det er en slik jeg skal ha".

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva dere legger i øvingsamp.. om det er knøøøttlite eller om dere tillater f.eks en liten amp med 8 tommer?

Jeg har jo en liiten hybel amp .. Vox AD15vt

koster 1999 på intersalg da..

jeg har faktisk også video på youtube hvor jeg spiller via den..

en med vreng og en med clean / delay om det er interesant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva dere legger i øvingsamp.. om det er knøøøttlite eller om dere tillater f.eks en liten amp med 8 tommer?

Jeg har jo en liiten hybel amp .. Vox AD15vt

koster 1999 på intersalg da..

jeg har faktisk også video på youtube hvor jeg spiller via den..

en med vreng og en med clean / delay om det er interesant

Jeg har så vidt testet AD30 var det vel og fikk et veldig godt inntrykk - hvordan er den AD15 saken egentlig ? Fungerer den godt med pedaler foran ? (det er jo i grunnen en modeling amp) og har den eventuelt noen effektsløyfe ? Jeg liker best "rør vreng/clean" og altså ikke noen hi-gain/metal sound.. Jeg tenker altså på en liten somveroms amp eventuelt. Det finnes selvsagt små rør amper, men jeg vil gjerne ha en med line out så jeg kan bruke headset e.l. (noe som ofte er nyttig på kveldene)

Link gjerne til en youtube video forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vidt testet AD30 var det vel og fikk et veldig godt inntrykk - hvordan er den AD15 saken egentlig ? Fungerer den godt med pedaler foran ? (det er jo i grunnen en modeling amp) og har den eventuelt noen effektsløyfe ? Jeg liker best "rør vreng/clean" og altså ikke noen hi-gain/metal sound.. Jeg tenker altså på en liten somveroms amp eventuelt. Det finnes selvsagt små rør amper, men jeg vil gjerne ha en med line out så jeg kan bruke headset e.l. (noe som ofte er nyttig på kveldene)

Link gjerne til en youtube video forresten :)

Vi har AD30`er på øvingslokalet,, 15 watts versjonen er prikk lik omtrent. samme modeling, samme effekter, samme måte å stille effektene på.

men det er en eller anna strøm-pot bakpå ad30`ene som ikke ad 15 har.. men den har ikke spes å si.

bare for å vise folk, så har jeg en video her, den med delay

http://www.youtube.com/watch?v=jbgLXty-upY

og den rythm & sweep video`n jeg posta her en gang før

http://www.youtube.com/watch?v=OuZC-_NcD3Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er en eller anna strøm-pot bakpå ad30`ene som ikke ad 15 har.. men den har ikke spes å si.

Vel.. det er jo en såkalt "power attenuator" eller Hot Plate om du vil, egentlig da. En ganske nyttig funksjon på en soveroms amp spør du meg :)

Men har forsterkeren en effekt loop og fungerer den fint med pedaler foran i kjeden ?

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. det er jo en såkalt "power attenuator" eller Hot Plate om du vil, egentlig da. En ganske nyttig funksjon på en soveroms amp spør du meg :)

Men har forsterkeren en effekt loop og fungerer den fint med pedaler foran i kjeden ?

har faktisk ikke prøvd effekter, bare brukt den som den er, siden den står på hybelen,

de få pedalene eg har pleier å ligge på bandlokalet.

jeg kunne testa en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt forsterker. Det ble en Vox da5 til 895 kroner. Er kjempefornøyd, mye bedre lyd på den enn de tidligere billigforsterkerene jeg har hatt. + at nesten alle mine effektpedaler er blitt overflødige. Effektene i forsterkeren er bedre enn begge mine behringerpedaler. Masse fine effekter. Anbefales på det varmeste, grisebillig var dn og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.