Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mic-plassering


Joe

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg skal plassere mikrofonene når jeg skal spille inn gitar-tracks. Jeg bruker Shure-SM57 mikrofoner, og lyden jeg er ute er noe i nærheten av det John Norum har på Europe's siste album Secret Society (sinnsykt bra album btw B) ). Lyden skal være litt bluesy og med masse trøkk og den "in your face" feelinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette micen i ytterkant, men på skrå innover mot midten. Hvis du skal plassere micer i rommet, vil det lønne seg å bruke kondismicer som har høyere følsomhet, Ofte brukt, er en mic i høyttaler + en eller to i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som før nevnt- det er ingen fasit på dette.

Selv har jeg funnet ut at jeg ikke skal bruke tid på å få til dette. Jeg bruker ampsimulator på PC-en, blir minst like bra som mine mer eller mindre vellykkede forsøk på å mikke opp forsterkeren. Jeg tror ikke jeg er tålmodig nok. Det å plasser mikrofoner riktig tar veldig lang tid. Jeg vil heller spille.

Vil du lære det, kan du også lære en del ved å bruke ampsimulator og leke med de forskjellige mikrofonene, og plasseringsmulighetene i simulatoren.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.