Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min nye gitar


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Jeg ga 5000 for gitaren og 2000 for Roland Cube 30x

Er ikke sikker på hva slags system det er. Hva ser jeg etter for å legge merke til de ullike systemene?

er det skruer der som halsen er festet til kroppen eller er det bare "rent glatt" tre? noen nyere ibanezer har nemlig set neck (limt) . det liker jeg myyye bedre enn bolt on, Men, kul gitar uansett!! tror du har fått deg en knall gitar som du kan ha i maaangen år framover. jeg hadde en rg 550 i veldig mange år da jeg starta å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø. Store bånd gjør jo at den blir mer lettspilt... Mye lettere å bende osv.

Mener det er motsatt men... Store bånd gjør det vanskeligere for en nybegynner, nettopp pga fingerstrekken.

Jeg foretrekker jumbobånd selv, men synes fremdeles det er lettere å spille på mindre bånd, men får mere feel på jumbosa for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er motsatt men... Store bånd gjør det vanskeligere for en nybegynner, nettopp pga fingerstrekken.

Jeg foretrekker jumbobånd selv, men synes fremdeles det er lettere å spille på mindre bånd, men får mere feel på jumbosa for min del.

Som Aphelion sier, lettere å bende strenger med større bånd. Du må vel heller ikke strekke fingrene lenger med større bånd? Avstandene mellom båndene er jo stort sett den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.