Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes denne gitaren?


rocktrond

Anbefalte innlegg

Heisann alle,

Jeg er (som alltid) i prosessen med å finne det ultimate utstyret - og akkurat nå er det selve gitaren det gjelder. Er det noen som vet om gitarer som tilfredstiller følgende:

24,75 skalalengde

24 bånd

2 humbuckere

Floyd Rose

Høres jo ganske beskjedne ut de valgene der, men kombinasjonen er jammen ikke alt for lett å finne. Det eneste alternativet jeg har i siktet akkurat nå er en Caparison Horus, men andre forslag mottas med takk (liker ikke finishen på Horus gitarene, en lekker flammelønn topp e.l. hadde vært bedre). Den absolutt lekreste gitaren, men som jeg nok ikke har råd til (og som desverre har 25,5 skalalengde) er Ruokangas Hellcat Artist:

news_hellcat.jpg

news_hellcatback.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om Suhr kan lage en til deg.

Har vært inne på tanken på å spesialbestille et eller annet sted ja. Har tenkt på Shamray og Ran, men Modern serien til Suhr ser pene ut da - en custom versjon av en slik hadde heller ikke vært å forakte.

Midt opp i alt må jeg desverre tenke litt pris og da. En Caparison Horus kan jeg skaffe for ca 13.000,- (kan vel alltids pusse ned og omlakkere) - og Caparison er vistnok veldig gode gitarer. En custom Suhr kommer sikkert på minst det dobbelte. Shamray og Ran havnet vel et sted midt i mellom kan jeg tenke meg.

Takker for alle innspill så langt.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en superstrat du er ute etter så ligger Hamer Chaparral fra 1986-87 noenlunde innenfor specsa dine (1988-1991 m/25.5"). De fleste har HSS, ofte med minibuckere istf singlecoils. Customversjonene med setneck og ebony gripebrett dukker opp på ebay fra tid til annen, pleier å gå for 600-800 $. Anbefales (har 2).

post-4083-1224886942_thumb.jpg

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jo kursen steget

Neh, det er krona som går til helvete.

Men hvorfor må du absolutt ha «überslappe strenger på alt under Eb-tuning»-skala? En ESP M-I/M-II/M-1000 bør jo være strøken hvis du ikke trenger å bende strengene rundt halsen...

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke helt hvorfor du absolutt må ha 24,75"-skala...

Det har rett og slett med at mine stutte fingre (10 tommeltotter) trives bedre på en 24,75 hals (eneste grunn til at jeg selger min RG 2770). Jeg kan nok strekke meg til til 25 - da blir jo Carvin plutselig et alternativ (eller kanskje PRS plutselig bestemmer seg for å lage en model med Floyd Rose :P )

Stemminger og strengtykkelser er en diskusjon jeg ikke hadde tenkt å komme innpå her, men bruker for tiden 10-46 med vanlig E stemming.

Har foresten prøvd en ESP Eclipse og likte ikke halsen på den noe særlig. Den absolutt beste halsen jeg vet (uten å ha prøvd alt for mange forskjellige gitarer) er halsen på min Ibanez Ghostrider. Det er en 24,75 skala, men jeg er usikker på bredde og tykkelse. (om du er usikker på hvilken modell Ghostrider er finner du noen bilder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.