Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger til Gibson LP


embedded

Anbefalte innlegg

Dean Markey Blue Steel brukte jeg faktisk i nesten to år,og var fornøyd med dem.

Elixir er strenger som blir likt av noen, og mislikt av andre. Personlig syns jeg de er hel grei. Men de er veldig spente og harde. Kan være bra i enkelte saker og dårlig i andre.

Men jaja.. Nylig fant jeg ut at jeg liker DR-strenger og skal fortsette å bruke enten DR eller GHS en stund fremover. Tykkelse må du velge selv. er du ikke vant til tykke strenger, så vil du får det ganske vondt i starten. Øk granvis, viss du ønsker å øke.

Men blant top 3, syns jeg at disse er gode:

1. DR

2. GHS

3. Blue Steel

D'Addario funker fint de, og de er rimelige også. Men foretrekker de nevnte litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt D'addario i mange år. Brukte Blue Steel en stund for noen år siden, men på en eller annen måte slet de mye på båndene på gitarene slik at jeg måtte skifte bånd på to av gitarene. Hvorfor vet jeg ikke, men har ikke hatt samme problem med D'addario. En fordel at de er billige også, når du har noen gitarer som skal ha nye strenger med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? 10-52 for slapt til Eb? :P Haha, jeg spiller i drop C med 11-52 :rolleyes:

Jepp, på Gibson-scale syns jeg det blir litt dvaskt. Strøkent på Fender-scale dog :) Så at GHS (tror jeg) har 11-53 sett, tror jeg skal prøve det på LPen!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.