Web Analytics
Jump to content

Ataxia covrer Justin Timberlake

Ataxia
 Share

Recommended Posts

Som noen kanskje vet så er jeg veldig i glad i musikkken til Mr. Timberlake.

Så i går satt jeg og så gjennom gamle garagebandfiler på mac'en min og da kom jeg over et gitarspor med akkordene til denne låta repetert i 4-5 min. Jeg hadde ikke så mye å gjøre, så jeg fullførte låta ved å legge på det som jeg følte trengtes.

Hadde ikke midi-keyboard med meg, så alt er gjort med kun maskinen. Mye trykking, klipping og liming.

HAr ikke lagt på vokal, da jeg heller ikke hadde noen mikrofoner for hånden.

Gitarsporet låter litt crap, da det i sin tid ble spilt inn med en vrengpedal rett maskinen.

Har også kopiert det gitarsporet, og den pitchet jeg opp en oktav og la på masse unødvendige effekter.

Hele greia er gjort i garageband. Alt trykket inn alt selv utenom trip hop-beaten, som er en del av Logic Studio-pakken.

LINKY!

Enjoy ;)

• 3 weeks later...

kult! bra gjort!

Men jeg lurer .. du har lagt denne opp på uhørt.no.. dvs. publisert den.. såvidt jeg vet er denne låta skrevet av et knippe proffesjonelle låtskrivere (deriblant

herr Timberlake selv.. han er i hvert fall kreditert) - og da står det sikkert et heavy publishingfirma bak også. En ting er å spille inn en coverlåt som demo til privat bruk og spilling for A&R, men jeg lurer på hvordan du har gått frem for å få lov til å publisere den?? (Det koster jo ikke noe å høre på musikk på uhørt.. ) ??

Lasta den opp på Uhørt siden jeg gjerne ville at andre skulle høre det, og Uhørt var det første nettstedet jeg kom på der jeg kunne legge den ut.

Har nok bare så frekk at jeg gjorde det uten å spørre!

Om Justin(og kompisene hans) ikke liker det så får jeg ta konsekvensen av det da. :)