Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

OD-pedal, anbefalinger?


Bendikbi

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny distortion pedal. spiller lead gitar, så er ute etter en pedal med fet sololyd...

Altså, jeg spiller rock, litt tyngre kanskje men langt ifra metal. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få beskrevet lyden jeg er på utkikk etter, er vel kanskje ute etter noe Gary Moore-lignende kanskje...(for eksempel

lyd (på soloen), eller kanskje lyden på
...

Spør meg gjerne gode spørsmål hvis det trengs for å gi meg bedre hjelp ;)

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal kjøpe meg ny distortion pedal. spiller lead gitar, så er ute etter en pedal med fet sololyd...

Altså, jeg spiller rock, litt tyngre kanskje men langt ifra metal. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få beskrevet lyden jeg er på utkikk etter, er vel kanskje ute etter noe Gary Moore-lignende kanskje...(for eksempel

lyd (på soloen), eller kanskje lyden på
...

Spør meg gjerne gode spørsmål hvis det trengs for å gi meg bedre hjelp ;)

Marshall Jackhammer kan kanskje føre deg i nærheten. Begge lydklippene er vel Les Paul og Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big Muff Distortion er en fin fin sak ;)

Kan brukes på bass og gitar faktisk, og den er ganske utbredt blandt kjente musikere. Jeg har den og jeg er veldig fornøyd ;)

http://www.copystars.com/images_products/e...f_pi_s20174.jpg

Ikke noe i veien med Big Muff, men den er jo virkelig ikke relevant for trådstarters interesser.

Mitt forslag er en ny forsterker, men det er jo en del dyrere enn en pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes egentlig det er litt rart at du ikke greier å få skikkelig rockevreng med den lespaulen og marshallen...

Jeg ville anbefalt en av de billige bosspedalene sd-2 eller ds-1, dersom de ikke gjør susen, så er det nok en ny forsterker som bør stå på ønskelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefalle deg og skru mer på forsterkern din. Skru forskjellige EQ instillinger og prøv deg frem.

Veldig merkelig at du ikke klarer tilnærmet disse lydene bare med AVT'n din, så ville prøvd ut dette før jeg hadde kjøpt noen pedal.

Men til topic:

Skal du ha en god OD til en billig penge så synes jeg Boss OD-3 fungerer meget fint. Jeg hadde en gang en Marshall Jackhammer, og den savner jeg enda.. Her bør du egentlig ta deg en tur i gitarbutikken og prøve frem forskjellige pedaler isåfall. Boss har mange gode pedaler, og mange butikker har alle koblet opp i et stativ så du kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter Gary Moore lyd, bør du ikke se på Jackhammer, men Marshall Guv'nor - det er nemlig en pedal han har brukt mye, og da gjerne sammen med en Les Paul 56 og en JTM-45

(Om han brukte Guv'nor 2 eller The Guv'nor er jeg ikke helt sikker på)

Han brukte nok den svarte. Guv'nor 2 er ikke på langt nær en så bra pedal. Jackhammer er forresten både en od og dist. pedal, men som andre sier; med en boost-pedal bør du kunne greie å få bra lyd ut av ampen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de billige bosspedalene sd-2 eller ds-1

DS-1? Det er en distortion-pedal. Den låter nok fint til rock og litt klassisk 80-talls metal. Men likevell syns jeg ikke den låter "varmt nok"

Har du en bra amp, så er det beste en overdrive imo. Da bruker du bare pedalen til å pushe/booste forsterkerens grunntone.

Distortion-pedalen farger lyden for mye, syns jeg.

Jeg syns at: HAr du en god amp, så bruker du overdrive.

Viss ikke, så kan du gå løs på DS-1 ol om du ønsker det.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.