Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stevie Ray Vaughan


ChrSB

Anbefalte innlegg

Skal vel gå å få tak i en brukt Am. Std. Strat for en ganske grei pris også. Du kan jo selge den du har også, hvis du ikke har bruk for to Stratter. Da blir ikke det så stor kostnad. Helt originale Std. som er 10 - 20 år gamle selges ofte for helt ned i 6-8k. Det syns jeg er billig for det jeg kaller en topp modell.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tror nok det skal holde med 0.11 strenger. Har ikke tenkt til å ødelegge senene mine fullstendig. Jeg cleanbooster HotRoden med mudhoney som egentlig funker relativt bra. Enda bedre blir det når jeg booster mudhoeny igjen med en (liten) touch gain fra SD-1, blir mer skittent og punchy da.

Høres ut for meg som om du har litt for mye pedal lyd. 6L6 er perfect for SRV lyd, men du sier jo ikke no om hvor høyt du spiller. Hvis du ser på Lenny fra Mocambo dvden får du bra inntrykk av hvordan ampene til SRV står så høyt at du omtrent kan høre den puste. Det holder at han ser på strengene så spretter tonene ut.

Så i utgangspunktet må du dra på ampen til alt vanlig SRV comp. Sånn som her:

Pride and Joy

Du hører godt at han tråkker på TS'en når soloen starter. Så dra på ampen til du har ca sånn lyd på kompet og bruk mudhoneyen til solo lyden. Det er ikke den helt store forskjellen på lyden men du hører det skifter fra en mer åpen amp gain til litt mer komprimert pedal lyd. Ellers så får du stikke innom så kan vi watte opp Vibroverb'en og en Analogman TS9/808 så kan du få prøve the real thing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke an å være en orginal gitarist i dag, men det går så jævlig an å ungå å kopiere. Selvsagt har alle sine inspirasjonskilder som de stjeler fra, men det er både umulig og ingen vits i å kopiere.

Og det er selvfølgelig din oppgave her i verden å bestemme hva andre skal få lov til å bruke fritiden sin på.

Tenk stakkaren har lyst til å syntes det er moro å prøve å spille og få det til å låte som SRV. Gud hvilken forbrytelse dette må stoppes. Du får poste noen klipp av denne så jævlig orginale spillestilen din så jeg har noe å le av i dag. Det går jo faen snart ikke an å spørre om noe som helst angående en eller annen gitarist på noe forum uten at en eller annen idiot bare må poste hvorfor i helvete prøver du å høres ut som han og at det er meningsløst å kopiere. AAAAAAAAAAHHHHH fuck off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det må være utrolig mange originale gitarister her på forumet som spiller licks, skalaer, rytmikk og skalaer som jeg aldri har hørt før. Jeg tror jeg må ha gått glipp an noe helt vesentlig, når jeg ikke har fått høre alt dette nybrottsarbeidet på gitar som blir gjort av diverse forum-medlemmer. Jeg forstår også nå at det må være direkte skadelig og ødeleggende for alt fremtidig gitarspill, å gjøre noe så dumt som å prøve å etterlikne en eller annen gitarist som har vært nyskapende i sin tid. Og SRV???????????????? Han startet selvfølgelig helt fra skratsj sjøl. Han hadde aldri hørt på Jimi Hendrix, han bare utvilket sin helt egen stil uten å høre på noen andre. AHHHHHHHHHHHHHHH!! Nå har jeg endelig forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende en tele med wide-range (tror det var det de het) mikker funker greit. Har hørt SRV spille med Fabulous Thunderbirds på en telecaster, og det låt akkurat som SRV det og..

Her er en frekk video med Tab Benoit, der han rocker litt på en Telecaster thinline..

http://www.youtube.com/watch?v=USLAyBTibbU

Ikke noe å si på lyden der ihvertfall... :)

Endret av ProII
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.