Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stevie Ray Vaughan


ChrSB

Anbefalte innlegg

Tror nok det skal holde med 0.11 strenger. Har ikke tenkt til å ødelegge senene mine fullstendig. Jeg cleanbooster HotRoden med mudhoney som egentlig funker relativt bra. Enda bedre blir det når jeg booster mudhoeny igjen med en (liten) touch gain fra SD-1, blir mer skittent og punchy da.

52tele: Hvorfor ikke kopiere!? Hvorfor skal alle gitarister til enhver tid være så jævlig originale? Jeg synes det er gøy og inspirerende å etterligne SRV eller andre gitarister. Samtidig lærer jeg mye av det.

Endret av Rednef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hørs bra ut det. Jeg har både Mudhoney og SD-1 sjøl, men har aller best erfaring med å booste med en Time Machine Boost.

Angåend kopiering: The Beatles spilte cover-låter, og kopierte andre artister i årevis. Det ser ikke ut som om det var til noe hinder for å skape en egen sound basert på egne låter. Å kopiere er både lærerikt, og et fint grunnlag for å skape sin egen stil. Det blir først et problem hvis man ikke klarere å gjøre noe annet enn å kopiere.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke an å være en orginal gitarist i dag, men det går så jævlig an å ungå å kopiere. Selvsagt har alle sine inspirasjonskilder som de stjeler fra, men det er både umulig og ingen vits i å kopiere.

Absolutt ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitarister er mulig å kopiere, så likt at det til slutt er nærmest umulig å høre forskjellen.

Men er det noen vits? SRV er kanskje den mest imiterte blues/rock-gitaristen ved siden av Hendrix, og folk som prøver å høres ut som Vaughan er den ultimate klisjéen. Jeg har absolutt ingenting til overs for sånne gitarister, de når uansett aldri opp til originalen uansett hvor mye utstyr de kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i klisjeer og om å nå langt. Jeg spiller gitar fordi jeg synes det er gøy, punktum. Hver gang man spør om råd på dette forumet som dreier seg om å få likt sound, skal alltid noen bedrevitere komme å rakke ned på en. Kan dere bare gi f* og heller la de andre svare. Det er mange i denne tråden som har mye kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkt det samme ja. Men spiller også i et gospelkor og et annet tulleband, så trengte noen allsidige mikker. Godt mulig jeg påspanderer meg en gitar i snar fremtid til bluesy musikk. Ville en 72' thinline telecaster gitt punch nok!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tele'r er flotte gitarer, men akkurat for SRV sound'et vill jeg gått for en strat. Hvis du er på et budsjett så kikk etter en Japan produsert Squier/Fender med vintage spec's som låter bra akustisk også og bytt eventuelt til andre pickups. GFS - http://store.guitarfetish.com selger pickup sett til nesten ingen penger slik at du faktisk kan kjøpe flere sett bare for å prøve hva som låter best i nettopp din gitar. Sats på noe vintage/Texas orientert som låter bra på de såkalte midtposisjonene (2 + 4 på bryteren)

Vel, det var mine 2C i alle fall.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De litt dyrere squierne er greie gitarer men med ganske stor produksjionsvariasjon og de fleste av de er ikke sammenlignbare med Japan bygde squiere/Fendere.. Sjekk e-bay ! Japan produserte Squier/Fender er et litt uoversiktelig marked, da alt omtrent mangler skikkelig modell betegnelser, men sjekk her og andre forum + diverse nettsider for hjelp underveis. Gjør et google søk på MIJ squier + MIJ Fender for å starte litt research :)

Skal du kjøpe ny Squier så sjekk ut Vintage Modified, De Luxe og den nye Vintage Vibe serien. Spesielt De Luxe modellene låter meget bra til tross for en kropp i Basswood (noe mange Japan Squiere/Fendere forøvrig også har) Men for all del prøv før du kjøper noe slikt ! som sagt store variasjoner !

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.