Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sending av gitar


Aphelion

Anbefalte innlegg

Har snart betalt for en '89 Les Paul Custom, og selger og jeg lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med sending. Gitaren er i en original Gibson-kasse. Hvordan er det tryggest å sende denne, uten at det blir altfor kostbart?

Hvis det ikke er for langt så vil jeg nesten påstå det er verdt kjøreturen!:D Ellers så hører jeg mange sender ting med bussen som er et "trygt" alternativ i forhold til post osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kassa er i god stand kan du jo bare be han surre et par lag bobleplast rundt hele skiten, for så å sende den.

Koster ikke spesielt mye, og om ikke kassa er like ustabil som en gigbag burde det gå bra uten noen form for skade på hverken gitar eller kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man pakker greit er det helt problemløst å sende med posten.

Om den er i orginal koffert er det bare å legge inn litt fyll/bobleplast evt krølle papirbiter slik at gitaren ikke flytter på seg i kassa.

Så et lag med papp rundt gitarkassen, mest for å beskytte kofferten mot kostmetiske skader og viola, man er klar for tur.

Det er alltid lurt å slakke strengene slik at halsen ikke står i spend under transport.

Da skal det godt gjøres å knekke halsen.

Jeg har mottat en kassegitar i posten som kun var rullet i et lag med tynn papp.

Vil ikke anbefale akkurat det, men det viser jo problemløst det kan være.

Tror de verste uhellene skjer når dem dundrer trucker etc inn i kontainerburene

dem bruker. Og slikt kan man ikke beskytte seg mot likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh, men hvordan er det HVIS det skulle skje noe? Posten forsikrer vel pakker for inntil 10.000, og denne gitaren har jo en mye høyere verdi...

ref prislisten til posten har dem en ekstratjeneste kalt Verdibrev.

"Ved verdi over kr 10.000,00 betales kr 3,00 pr kr 1000,00 i tillegg."

/...men ikke ta mitt ord for at dette også gjelder for smartpakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.