Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Undervurderte gitarister


Toften

Anbefalte innlegg

Ahhhhh!!! forsto det nå. Dette handler om viktige band som Europe, og ikke lavmål band som Zeppelin. Så forresten at Europes Final Countdown ble kåret til tidenes værste metal- låt på MTV. Her er de konger, eller?

Nå er ikke The Final Countdown en metal-låt da, og ja Europe ER konger B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forskjellen i forhold til mange nyere gitarister, er vel at Page tok med seg bluesen inn i heavy-land, og at mange ikke forstår at det er det han holdt på med. Denne undervurderingen har jeg faktisk hørt de siste 10-15 åra, så disse gitaristene kan vel ikke være så veldig små og uerfarne lenger.

Jeg innrømmer glatt å ikke like Page, men det er ikke fordi jeg ikke forstår at han er bluesbasert. Det er visse ting som er deal-breakere for meg, og disse hører jeg i Page-soloer hele tiden. Nå må jo nevnes at jeg er en som overhodet ikke greier britisk blues, generelt, til tross for at det utgjorde store deler av min musikalske diett i barndommen, men som smelter når jeg hører Albert King.

Mennesker har rett og slett forskjellige ting de responderer på, uten at dette må skyldes mangel på kunnskap, forståelse, eller noe slikt.

Endret av windofpain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om fyren har vært i sin mengde med gitarblad, så synes jeg Jake E. Lee er undervurdert, mest på grunn av at han må finne seg i å leve i skyggen av Zakk Wylde og Randy Rhoads. Siden jeg ikke har peiling på gitarister som er sykt undervurderte, så får jeg bare nevne folk jeg mener burde ha fått mer cred enn de har fått.

Jeff Waters

Trey Azagthoth

Richie Kotzen

Gary Holt og Rick Hunolt

Glen Alvelais

Craig Locicero

Shannon Hamm

vet ikke hvor mange som har hørt om Ralph Santolla, men god gitarist hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Ved et feilklikk klikket jeg meg inn her, og når jeg ser Alex Lifeson nevnt, så må jeg si til dere gitarister: Alex Lifeson er den gitaristen alle bassister ønsker at dere var. ;)

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.