Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Undervurderte gitarister


Toften

Anbefalte innlegg

Synd om Bettencourt bare skal bli husket for "More than words" Lytt til "Decadence dance" og "I don`t wanna go to school today"

Makan til funky og tøfft gitarspill skal man lete lenge etter. Funkmetal riffing ispedd de lekreste detaljer. Går langt utenpå ordinær hairmetal.

Det følger med en ganske fornuftig preken også på dette kuttet av Bettencourt.......

And I agree!

Utrolig gitarist med en original stil.

Sjekk forresten ut Dweezil Zappa`s Confessions for en bra dose Bettencourt.

Bettencourt som låtskriver, gitarist og vokalist.

Liker du Extreme kommer du nok til å digge denne plata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke sikker på om han er nevnt, men den mest undervurderte gitaristen i mine øyne er John Norum. Etter min mening er han en av verdens beste gitarister B) Han så sinnsykt mye feel i gitarspillinga si, og det han ikke kan på en gitar er ikke verdt å kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om han er nevnt, men den mest undervurderte gitaristen i mine øyne er John Norum. Etter min mening er han en av verdens beste gitarister B) Han så sinnsykt mye feel i gitarspillinga si, og det han ikke kan på en gitar er ikke verdt å kunne.

Norum er kul men undervurdert..?

Er vel verdt å kunne ting ikke Norum kan forresten.

Skal ikke lenger enn til en annen ex Europegitarist for å finne en som ligger

på et høyere teknisk nivå: Kee Marcello.

Men som du sier, Norum er mer en "feel" player enn en teknikker, noe som funker ypperlig i min bok :)

Dagens undervurdert:

Mark McGee!

spilte i Vicious Rumors men er i dag studiogitarist(haugevis av Disneyting bla) men spiller også med Gregg Allman & Friends bandet.

Merkelig med en undervurdert tråd der mange av de som blir listet opp er rimelig aclaimed fra før..

Var det ikke noen som presterte å nevne Malmsteen og??

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at Jimmy Page er sterkt undervurdert. Med det mener jeg at jeg ofte hører sterkt negative beskrivelser av Page som gitarist. Særlig fra metall-gitarister.(av en eller annen grunn?) Forstår de ikke at det var han som startet hele sirkuset. Han lagde nesten alle, og produserte alle sangene til Zeppelin, og i tillegg klarte han å få gitarsoloene til å bli låtenes høydepunkt. Det kaller jeg å mestre det man holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel verdt å kunne ting ikke Norum kan forresten.

Skal ikke lenger enn til en annen ex Europegitarist for å finne en som ligger

på et høyere teknisk nivå: Kee Marcello.

Men som du sier, Norum er mer en "feel" player enn en teknikker, noe som funker ypperlig i min bok :)

Personlig tenker jeg kun melodi, melodi og melodi når Marcello nevnes. Teknikk har han i bøtter og spann, så klart, men det som gjør ham så kul er jo det at alle soloene består av fengende melodier, og de er alltid bra oppbygd.

Kan kanskje ta det så langt å si at Kee Marcello er en smule undervurdert. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tenker jeg kun melodi, melodi og melodi når Marcello nevnes. Teknikk har han i bøtter og spann, så klart, men det som gjør ham så kul er jo det at alle soloene består av fengende melodier, og de er alltid bra oppbygd.

Kan kanskje ta det så langt å si at Kee Marcello er en smule undervurdert. ^_^

Enig når det gjelder marcello ja.

Nå har ikke jeg hørt så mye på han fordi han ikke har spilt i noen band jeg har likt, men jeg så

mye på instruksjonsvideoen hans når den kom ut på VHS! (yes I`m that old :lol: )

Husker han hadde en nydelig vibrato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig når det gjelder marcello ja.

Nå har ikke jeg hørt så mye på han fordi han ikke har spilt i noen band jeg har likt, men jeg så

mye på instruksjonsvideoen hans når den kom ut på VHS! (yes I`m that old :lol: )

Husker han hadde en nydelig vibrato.

Det har han, og jeg vil anbefale at du sjekker ut Melon Demon Divine, som jeg tror var hans første soloalbum. Lyden er bedre enn med Europe, og gitarspillet er minst like bra. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.