Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Undervurderte gitarister


Toften

Anbefalte innlegg

Veit at denne tråden har vert oppe før, men ville ikkje dra den opp igjen siden den var 1 år siden nokon hadde skreve noko i den tråden. Så eg tenkte at det var like bra og bare lage ein ny ein. Så dette er her kor du kan skrive ut gitaristene du meiner er undervurdert.

Tommy Bolin (Zephyr, James Gang og Deep Purple)

Rory Gallagher (The Taste og Rory Gallagher)

Duane Allman (The Allman Brothers Band)

Paul Kossoff (Free og Back Street Crawler)

Eg anbefaler alle her som liker rock frå 70-talet til å skjekke ut bandet Zephyr. Dette er så vanvittig tøft at det nesten ikkje finnest ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veit at denne tråden har vert oppe før, men ville ikkje dra den opp igjen siden den var 1 år siden nokon hadde skreve noko i den tråden. Så eg tenkte at det var like bra og bare lage ein ny ein. Så dette er her kor du kan skrive ut gitaristene du meiner er undervurdert.

Tommy Bolin (Zephyr, James Gang og Deep Purple)

Rory Gallagher (The Taste og Rory Gallagher)

Duane Allman (The Allman Brothers Band)

Paul Kossoff (Free og Back Street Crawler)

Eg anbefaler alle her som liker rock frå 70-talet til å skjekke ut bandet Zephyr. Dette er så vanvittig tøft at det nesten ikkje finnest ord!

Amen! Bolin gjorde mye rart live, men du verden som han spiller på Come Taste The Band!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at denne tråden har vert oppe før, men ville ikkje dra den opp igjen siden den var 1 år siden nokon hadde skreve noko i den tråden. Så eg tenkte at det var like bra og bare lage ein ny ein. Så dette er her kor du kan skrive ut gitaristene du meiner er undervurdert.

Tommy Bolin (Zephyr, James Gang og Deep Purple)

Rory Gallagher (The Taste og Rory Gallagher)

Duane Allman (The Allman Brothers Band)

Paul Kossoff (Free og Back Street Crawler)

Eg anbefaler alle her som liker rock frå 70-talet til å skjekke ut bandet Zephyr. Dette er så vanvittig tøft at det nesten ikkje finnest ord!

Undervurderte?!?

Alle du nevner her er jo mer eller mindre legender..

Mine tips:

Steve Rothery (Marillion)

Ian Crichton (Saga)

Roland Orzabal (Tears for fears, studio)

Chris Poland (Ex Megadeth, Ohm osv)

Prince! -er jo en multi-instrumentalist men blir sjelden dratt frem i gitarsammenhenger.

Er jo haugevis men disse er noen jeg kom på i farta.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt mye Green Day fan at det gjør noe, men rytmespillinga til Billie Joe Armstrong er temmelig tight. Så jeg mener han passer i kategorien "undervurdert gitarist", i underkategorien "rytmegitarister, punkpop". :)

Han lærte av ovennevnte.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble iallfall ikke undervurdert på 80-tallet, så det må være noe nytt...

Undervurdert har han vel aldri vært, men hatet, ja. (Elsket også for så vidt) Var stor fan av Yngwie på 80-tallet, men har mistet litt gnisten etter hvert. Trilogy og Odyssey er to plater en musikk-elsker med prime-time på 80-tallet ikke kan unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt mye Green Day fan at det gjør noe, men rytmespillinga til Billie Joe Armstrong er temmelig tight. Så jeg mener han passer i kategorien "undervurdert gitarist", i underkategorien "rytmegitarister, punkpop". :)

Når vi snakker om rytme-gitarist, er det vel verdt å nevne Malcolm Young. For en tone, og for et groove. Han blir sjelden nevnt. Lest anmeldelse av Black Ice i Adressa i dag, og det var mye snakk om Angus (de andre bandmedlemmene ble også nevnt), men Malcolm var ikke nevnt med et ord! Enda er det han som står for mange klassiske AC-introer og tema!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.