Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FORSTERKERGALLERI - Post bilder av din forsterker!


Anbefalte innlegg

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det så mye forskjell på legacy half stacken og comboen?

Jeg vet egentli ikkje mye om forsterkere å slikt...hva gjør egentlig en preamp? :oops:

en preamp produserer lyden (altså..fuzz, cleanlyd osv)

hoff.. kan sikkert skrive en halv side fakta om en preamp, men jeg gidder ikke! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og gitaren produserer lyden.

Den lager et svakt signal som sendes til ampen.

Preampen forsterker dette svake signalet sånn at det er høyt nok før det sendes til effektforsterkeren. Det er i preampen tonekontrollene/gain knotten er.

Effektforsterkeren forsterker dette signalet så mye at det kan drive en høytaler, slik at vi kan høre signalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' så for veldig bra lyd burde jeg skaffe en preamp i tillegg til forsterker?[/quote']

Går du til en musikkforetning, og sier "Hei, jeg skal ha en gitarforsterker" Så blir du som regel vist til en vanlig combo eller topp/bottom løsning

Der er både preamp (forforsterker) og poweramp (effektforsterker) bygget i samme chassis.

Derimot, de fleste rack løsninger har seperat pre- og poweramp, slik at du kan/må kjøpe de hver for seg.

De fleste setereoanlegg har pre og poweramp bygget sammen. Da heter det en integrert forsterker. Men Seperat er også veldig vanlig(Dyrere hifi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra toppen og ned:

Rocktron Chameleon

ADA MP-1, med midi controller MC-1

Alesis Quadraverb

Mesa/Boogie Formula Pre m. fotbryter

2 stk. Marshall 1912 kab'er.....

===============================================

Jeg skal selge, Marhsall 9005 rør sluttrinn 2x50w, og en av Pre-ampene send meg en pm hvis noe av dette er interessant...

===============================================

Bassanlegg:

Warwick Corvette Standard, m. Basslines mikker.

Carvin R600

Carvin 4x10

Peavey 1x15

rack_komplett.gif

rack_preamp.gif

bass.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.