Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker, MArshall jcm 2000


Bendikbi

Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Okei, da har jeg tenkt litt, og funnet ut at det egentlig hadde vært utrolig kjekt med en combo istedenfor. Hvordan er for eksempe marshall dsl 401 40w?

Aner ikke noe om denne forsterkeren annet enn at Jason Spencer i

har en sånn (sett på en del videor av ham hvor han tester ulike pedaler).

EDIT: Og nei det trenger heller ikke være marshall. Lest en del tråder her på forumet og ser at flere anbefaler Fender Hot Rod-serien...hvordan er den til rock? Hvis jeg har en OD-pedal foran, bør det vel funke?

Som sagt har begrenset med peil, så kom med forslag/erfaringer osv. :)

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dem vel for ca. 7 lapper nye. :)

Sorry, det kunne jeg selvfølgelig ha funnet ut selv :P

MEN jeg har hørt at marshall dsl 401 blir veldig varm etter et par timers spilling, så varm at man ikke kan ta på frontpanelet...det var litt urovekkende. Noen som har erfaringer med dette? Løsninger?

EDIT:

er det marshall-lyd du er ute etter så har jeg en 50w handwired plexi til salgs ; )

Tror nok den ligger litt over budsjettet mit ;)

EDIT 2:

Kan lyden i fender hot rod deluxe/blues deluxe sammenlignes med peavey classic 30? En kompis har den forsterkeren, og jeg synes ikke den låter allverden. Har derimot hørt at mange her på forumet er glad i den.

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det marshall-lyd du er ute etter så har jeg en 50w handwired plexi til salgs ; )
Tror nok den ligger litt over budsjettet mit ;)

Kan lyden i fender hot rod deluxe/blues deluxe sammenlignes med peavey classic 30? En kompis har den forsterkeren, og jeg synes ikke den låter allverden. Har derimot hørt at mange her på forumet er glad i den.

Er du tullerusk? Han skal jo ikke ha mer for den enn det en ny Hot Rod Deluxe koster. ;)

Tja, Hot Rod Deluxe og Peavey Classic er ihvertfall ganske ulike. Vil du ha bra rockevreng ville jeg heller gått for Blues Deluxe. Syns ikke vrengen i Hot Rod er mye å skrive hjem om.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tullerusk? Han skal jo ikke ha mer for den enn det en ny Hot Rod Deluxe koster. ;)

Trodde plexi-amper var dyre jeg....men siden noen anbefaler marshall 401/fender hot rod/blues deluxe som ligger på rundt 5000 brukt ser jeg ingen grunn til at jeg må bruke noe mer enn det. Og det hadde jo vært veldig fint, emd tanke på at jeg får ca 4000 for den ampen jeg har nå. Da blir det plutselig ikke så dyrt lenger.

Så da blir det uansett over mitt budsjett ;)

Så budsjettet mitt fra nå av ligger på rundt 5000 kr

Tja, Hot Rod Deluxe og Peavey Classic er ihvertfall ganske ulike. Vil du ha bra rockevreng ville jeg heller gått for Blues Deluxe. Syns ikke vrengen i Hot Rod er mye å skrive hjem om.

Okei...det eneste som er med blues deluxe (og så vel som hot rod deluxe) er at volum og tonekontrollene ligger på toppen av ampen. Hadde vært kjekt om de hadde vært foran, i og med at jeg pleier å ha forsterkeren i en "hylle" (bokhylle, hvor jeg fjerner de nederste hyllene slik at ampen tar mye mindre plass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.