Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker, MArshall jcm 2000


Bendikbi

Anbefalte innlegg

OG det har jeg.

Derfor sa jeg at "Mange faller for det" og ikke alle. Det virker som om trådstarteren ikke har peiling på hvordan Marshall-ampene låter og det virker ikke som han har tatt seg god tid til å se på andre merker også.

Og JA. 10 000kr er mer enn nok til en brukt VintageModern eller JVM-combo.

Kan være en fordell å lese og prøve å tolke andre sine innlegg litt bedre og slutte å væe så pirkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OG det har jeg.

Derfor sa jeg at "Mange faller for det" og ikke alle. Det virker som om trådstarteren ikke har peiling på hvordan Marshall-ampene låter og det virker ikke som han har tatt seg god tid til å se på andre merker også.

Og JA. 10 000kr er mer enn nok til en brukt VintageModern eller JVM-combo.

Kan være en fordell å lese og prøve å tolke andre sine innlegg litt bedre og slutte å væe så pirkete.

Har prøvd å gi trådstarter svar på det han har spurt om etter beste evne. Vintage modern er god men har en kanal, og dermed ikke så fleksibel som du sier (i hvert fall ikke uten pedaler/effekter). JVM ikke bedre enn 2000, men det bli smak og behag. Tipper at trådstarter ikke er så veldig interessert i en diskusjon mellom meg og deg, så jeg foreslår at vi legger den død.

-Peace

Edit: Sorry hvis du føler at jeg har tråkket deg på tærne på en eller annen måte.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Du prøver å hjelpe trådstarteren på akkurat samme måte som jeg prøver, så jeg ser ikke problemet eller noe grunn til at du skal kritisere postene mine som om bare dine meninger er rett.

Jeg har på INGEN MÅTER sagt at VintageModert en fleksibel. Men jeg har påstått at den ver veldig allsidig. Og det står jeg for. Det er utrolig hvor mye forskjellig lyd man kan skru seg til via en VintageModern, så ikke kom her og påstå noe du tydeligvis ikke vet så mye om.

I mine ører så høres JVM'en mye fyldigere ut enn JCM2000. Men det er som sagt en smakssak.

JCM800 har bare en kanal. Vl du tørre å påstå at den ikke allsidig?

Tror ikke trådstarteren har vondt av litt diskusjon, da det kan være mye å lære der..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bestandig like lettvint å drasse med seg et fullt Marshall-stack, så jeg må jo innrømme at jeg også har en Fender Hot Rod Deluxe. Det er en kjekk liten combo med bare en 12", men den kan spille høyt som fy den også, og egner seg til det meste. Vær obs på at DSL401 comboen bruker EL84 rør i slutt-trinnet(hvis jeg ikke husker helt feil). Den typiske Marshall-lyden er med EL34 i slutt-trinnet, evt. KT66 for vintage-sound fra JTM-perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Du prøver å hjelpe trådstarteren på akkurat samme måte som jeg prøver, så jeg ser ikke problemet eller noe grunn til at du skal kritisere postene mine som om bare dine meninger er rett.

Jeg har på INGEN MÅTER sagt at VintageModert en fleksibel. Men jeg har påstått at den ver veldig allsidig. Og det står jeg for. Det er utrolig hvor mye forskjellig lyd man kan skru seg til via en VintageModern, så ikke kom her og påstå noe du tydeligvis ikke vet så mye om.

I mine ører så høres JVM'en mye fyldigere ut enn JCM2000. Men det er som sagt en smakssak.

JCM800 har bare en kanal. Vl du tørre å påstå at den ikke allsidig?

Tror ikke trådstarteren har vondt av litt diskusjon, da det kan være mye å lære der..

JCM 800 kan du også få som to-kanaler. Jeg har eid/eier og spilt på Marshaller siden 1987, så litt peiling vil jeg vel påberope meg, men tydeligvis ikke så mye som du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JCM 2210, 100w, to kanaler er favoritt-Marshallen til Michael Doyle som har skrevet History of Marshall boka. Han må vel regnes som litt over middels interessert i Marshaller. Litt over middels kunnskap om Marshaller har han sikkert også.

Har vel inntrykk av at du har litt over middels kunnskap om og interesse for Marshaller også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JCM 800 kan du også få som to-kanaler. Jeg har eid/eier og spilt på Marshaller siden 1987, så litt peiling vil jeg vel påberope meg, men tydeligvis ikke så mye som du.

*riste på hodet*

Jeg nevner for andre gang: jeg snakker ikke o hva som er letters eller mest flexibelt.

For tredje gang: En forsterker kan være allsidig selv om den bare har en kanal. Dvs man kan skru seg til en rekke forskjellige lyder, men ikke nødvendigvis switche mellom de. :huh::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Marshall stack (d.v.s. halvstack) Mitt forslag er JCM800 + et 4x12" med 25W eller 30W elementer( 1960 cab). Da har du et klassisk Marshall oppsett, og finner fort ut om Marshall er ampen for deg. Det er antakeligvis noe av det som er lettest å selge også, hvis du senere vil prøve noe annet. Du kan jo teste noen amper i butikk også. Prøv å finn en butikk som har en brukt JCM800, og test den mot en JVM eller Vintage Modern. Jeg vet veldig godt hvem av de ampene jeg syns låter best, men andre har tydeligvis andre meninger om det. Jeg har eid en JVM410, og har fire andre Marshall nå, to 50w, og to 100w. Jeg tror at jeg har ganske godt grunnlag for å mene noe Marshall-lyd, men det er selvfølgelig ut i fra mine oppfatninger om hva som er god Marshall-lyd. Det kommer vel god nok fram i lista jeg har skrevet tidligere i tråden. Jeg anbefaler også alle som liker Marshall-lyd til å teste ut en gammal Plexi, hvis de har muligheten. Det er først da det går an å mene noe om lyden i gamle Plexier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å kjøpe ting på blocket? Ser jo at det er mer til salgs der enn på finn, og lavere priser (ser en marshall jcm 800 topp til 5000 sek, det vil si rundt 4500 NOK). Må man betale toll og sånt crap her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poste restante sending til nærmeste svenske postkontor er å anbefale. Greit, kjapt og billig. Og ikke noe toll og tull.

Okei, så bare kjører vi over grensa og henter det jeg kjøper. Ikke dumt! ;) Vel, svenskegrensa er 1 1/2 time unna der jeg bor, men det må man tåle :P Det er det vel verdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så bare kjører vi over grensa og henter det jeg kjøper. Ikke dumt! ;) Vel, svenskegrensa er 1 1/2 time unna der jeg bor, men det må man tåle :P Det er det vel verdt

Du sparer jo fort noen tusenlapper på å reise for å hente det så det må jo absolutt være verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer jo fort noen tusenlapper på å reise for å hente det så det må jo absolutt være verdt det!

nettopp ;)

Er for eksempel denne toppen og dette kabinettet et godt stack?

EDIT: Og hvor lenge holder jeg med kun toppen? For eksempel at jeg først kjøper marshall jcm 800-toppen, og venter med å kjøpe kabinettet (til jeg har bedre råd). Går det an å bruke kun topp til en liten konsert på en liten scene for eksempel?

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.