Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker, MArshall jcm 2000


Bendikbi

Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jcm 2000 vil nok ikke være et så dårlig valg. Spesielt DSL utgaven, og den er jo noe rimeligere enn TSL'en også. Mange her har nå diskutert hvilken Marshall er "best" og omtrent ramset opp alle modellene som finnes. (For å overdrive litt ;) ) Vintage Marshaller uten mastervolum, må du kjøre veldig hardt for å få "godlyden" ut av, og det er grisehøyt som regel. JCM 800 er en meget god amp, men ikke noe særlig å spille clean på. JCM 2000 i hvert fall den mest allsidige av de som er nevnt, og som kan være innenfor ditt prisleie.

Når det gjelder avt 275-ampen, så ser det ikke ut til at den ble solgt. Ergo; prisen for høy. Du får den ny for 8000,- og i dette prissegmentet er halv pris det mest vanlige.

ja okei, 4000 vil jeg se meg fornøyd med ;)

Hvis jcm 2000 dsl er den mest allsidige ampen av de nevnte, høres det ut som et bra valg for meg, ettersom jeg spiller mye forskjellig. Og den er jo også blandt de billigste opså :D

Men så var det kabinett...føler at jeg ikke helt har fått svaret på det, så for eksempel dette stacket, med et 1936 kabinett...duger det? Hvis ikke, hvilket kabinett bør jeg være på utkikk etter? Vil kjøpe topp sammen med kabinett, så må evt. vente til en slik "pakke" blir lagt ut for salg

EDIT: Jeg har hørt litt om marshall 1960A kabinettet...det er vel ganske bra, er det ikke?

EDIT 2: Men, er det noen stor forskjell på jcm 2000 dsl 100 og dsl 50, eller er det mer eller mindre ett fett hvilken man går for? Jeg er ingen amp-kjenner, så vil ikke merke de små (og kanskje også de litt større) forskjellene ;)

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har foreløpig ikke nevt ca. 40 combo-modeller, ca 70 bass-heads, og minst 60 gitar-heads, blant rene rør-amper. Skal vi ta med hybrid-amper og transistor- amper blir det minst like mange i tillegg. Og da juger jeg bare litte grann. (kanskje) :lol:

He he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okei, 4000 vil jeg se meg fornøyd med ;)

Hvis jcm 2000 dsl er den mest allsidige ampen av de nevnte, høres det ut som et bra valg for meg, ettersom jeg spiller mye forskjellig. Og den er jo også blandt de billigste opså :D

Men så var det kabinett...føler at jeg ikke helt har fått svaret på det, så for eksempel dette stacket, med et 1936 kabinett...duger det? Hvis ikke, hvilket kabinett bør jeg være på utkikk etter? Vil kjøpe topp sammen med kabinett, så må evt. vente til en slik "pakke" blir lagt ut for salg

EDIT: Jeg har hørt litt om marshall 1960A kabinettet...det er vel ganske bra, er det ikke?

EDIT 2: Men, er det noen stor forskjell på jcm 2000 dsl 100 og dsl 50, eller er det mer eller mindre ett fett hvilken man går for? Jeg er ingen amp-kjenner, så vil ikke merke de små (og kanskje også de litt større) forskjellene ;)

Hvis du ikke har veldig mange stadion-konserter, holder det lenge med 50W. 1960A kabinettet er helt ok, selv om det finnes bedre (og dyrere) kabinetter. (hvor mange Gunnar? ;) )

Edit: Noen spesiell grunn til at kombo ikke er aktuellt?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...har vel aldri helt tenkt hvorfor jeg vil ha et stack xD tenkte bare at det er den naturlige oppgraderingen fra den comboen jeg har nå...nei, si det, egentlig :P

okei...nå vet jeg jo mer eller mindre hva som passer best for meg av stacks. Hvis jeg skulle velge en combo, hva er alternativene da?

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...har vel aldri helt tenkt hvorfor jeg vil ha et stack xD tenkte bare at det er den naturlige oppgraderingen fra den comboen jeg har nå...nei, si det, egentlig :P

okei...nå vet jeg jo mer eller mindre hva som passer best for meg av stacks. Hvis jeg skulle velge en combo, hva er alternativene da?

Liker du Marshall-lyden er det jo ikke noe å lure på! :) I tillegg til kombo har du også muligheten for Kabinett med 2x12 i stedet for 4x12. Finnesmange varianter. I tillegg er det vanligvis heller ikke noe problem å koble et kabinett til en kombo hvis det er aktuellt. Hvis du har en kombo med 2x12, kan du f.eks ha et 2x12 (eller 4x12) kab. ved siden av ved behov osv.... Saken med en kombo, er jo at den er adskillig lettere å ta med seg til øvinger osv. Du bør egentlig bare prøve deg fram, og finne ut hva DU liker best.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men er det noen amper som er mer aktuelt enn andre? Er ikke den super entusiastiske typen som løper fra gitarbutikk til gitarbutikk og prøver alt hver butikk har, om du skjønner...om jeg skal prøve meg frem til hva JEG liker, kan det ta en stund :P Bedre om jeg får litt peil om hvilke som kanskje er aktuelle (må huske på at prisen ikke må overstige 10 000kr) for så å oppsøke de ampene (jeg har lettere for å gjøre ting om jeg har en "plan"...hvis noen forstod noe av det der :P )

Edit: Og, ja like greit å holde seg til marshall ;)

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd så mange Marshall amper da, siden du vet at du liker Marshall-lyden?

Det er sååååå mange som tenker "Marshall er best" uten ha sjekket ut andre merker som Hiwatt, Fender, Vox og maange andre vintageforsterkere.

mange som faller i fellen og kjøper en rimelig, Marshall MG fordi den er "Marshall"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men er det noen amper som er mer aktuelt enn andre? Er ikke den super entusiastiske typen som løper fra gitarbutikk til gitarbutikk og prøver alt hver butikk har, om du skjønner...om jeg skal prøve meg frem til hva JEG liker, kan det ta en stund :P Bedre om jeg får litt peil om hvilke som kanskje er aktuelle (må huske på at prisen ikke må overstige 10 000kr) for så å oppsøke de ampene (jeg har lettere for å gjøre ting om jeg har en "plan"...hvis noen forstod noe av det der :P )

Edit: Og, ja like greit å holde seg til marshall ;)

JCM 2000 DSL har vel bare en kombo: DSL 401

JCM 2000 TSL har tre: TSL 601, TSL 602 og TSL 122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd så mange Marshall amper da, siden du vet at du liker Marshall-lyden?

Det er sååååå mange som tenker "Marshall er best" uten ha sjekket ut andre merker som Hiwatt, Fender, Vox og maange andre vintageforsterkere.

mange som faller i fellen og kjøper en rimelig, Marshall MG fordi den er "Marshall"

Han har jo en AVT, og skal oppgradere, og man oppgraderer ikke til MG. Nå har heller ikke MG vært nevnt i det helle tatt i tråden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller satset på en brukt JVM-combo fremfor JCM2000.

Begge låter mer moderne enn de andre Marshallforsterkerene. Men av disse to så er JVm dessidert den beste forsterkeren i mine ører.

Men nå har det seg sånn at jeg prioterer high-gainkanalene først.

Likegreit å kjøre Topp+2x12 som å kjøre en combo.

Ellers har man jo VintageModern: En enkanals forsterker men jæævlig allsidig. Finnes i comb-og topp-versjon.

Syns denne låter mer "smooth" og varmere enn de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du leser innlegget så har jeg ikke refferert til det heller.
mange som faller i fellen og kjøper en rimelig, Marshall MG fordi den er "Marshall"

Trådstarter forteller at han LIKER Marshall-lyden, og han skriver tidligere i tråden at han spiller klassisk rock, blues og jazz, IKKE metal. Han sier også at han har en øvre budsjett-grense på 10000,- Kan være en fordel å lese hele tråden ;)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.