Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

guitar rig 3


Wylde Thing

Anbefalte innlegg

hva er best? hva er forskjellene? hva e fordeler og bakdeler? hvordan er dette mot en POD f eks? tenker på til hjemmestudiobruk, ikke noe proffgreier, det har jeg andre til å ta seg av, skal brukes til å spille inn idèer for å presentere de for bandet. for å lage musikk rett og slett. jeg har cubase, men følger dette med noen av disse?

Kom med innspill på alle erfaringer du har!

Takk og Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert dette produktet selv,

men, jeg prøvde demoen,, på min pc, kjørte gitaren inn med bare kabel og jack til minijack overgang,

og jeg fikk myyyye støy!!.

lydkort som er crap da?.. :P

kan man kjøre jacken i kontrolleren btw?.. viss det hadde vært gitar-->kontroller--usbtilkobling, så hadde jeg vurdert det selv, men jeg vet ikke åssn det funker, har crappy pc nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at man trenger et eksternt lydkort e.l. for å få et brukbart resultat:)

det er kjipt med sånt utstyr, som frister.

man må oppgradere ALT før noe fungerer skikkelig :P

Men, Gustavo Guerra på youtube spiller inn via Guitar Rig tror jeg,

han har en video og der han viser guitar rig og litt funksjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitar Rig er jo genialt i det henseende at man har masse ferdige presets, og at man i tillegg kan "bygge" sine egne stack av mange forskjellige amper, kabs, effekter osv. helt fra bunnen av. Enkelt og oversiktlig når du først har kommet inn i det, og mer autentiske lyder i forhold til andre software-amp-simulatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guitar Rig er jo genialt i det henseende at man har masse ferdige presets, og at man i tillegg kan "bygge" sine egne stack av mange forskjellige amper, kabs, effekter osv. helt fra bunnen av. Enkelt og oversiktlig når du først har kommet inn i det, og mer autentiske lyder i forhold til andre software-amp-simulatorer.

Vet du om noen alternativer til innspillinger?

.. vil det bli bra å mice opp forsterker med vanlig mic?

og hva bør micen gå gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om noen alternativer til innspillinger?

.. vil det bli bra å mice opp forsterker med vanlig mic?

og hva bør micen gå gjennom?

Tja. Uansett bør du jo ha et eksternt lydkort. Mange amper har jo en balansert D.I. / ampsimulator utgang, men det har jeg aldri prøvd. Å mikke opp en god amp, er jo uansett det beste, men i mitt tilfelle er det ikke ofte jeg kan kjøre ampen til "god-lyds-modus" hjemme, for å si det sånn. ^_^

Du har jo billigere software-ampsimulatorer også. Da M-Audio lydkortet ble kjøpt var det med noe gitar-amp-prosessor-greier, men jeg husker ikke hva det heter. Det var i alle fall ikke i nærheten av GR.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. De som kjøper Guitar Rig på lovlig vis, får vell med en sånn DI-boks som reduserer støy og latency. Dvs at man ikke trenger et eksternt lydkort da?

Jeg syns POD'n har litt mer "ekte" og litt råere sound enn GR. I tillegg har du jo faktisk også muligheter til å oppgradere de nye POD'ene som ble laget etter 2.0-versjonen + at de har lydkort innebygget og kan brukes som pre-amp og multieffekt mellom gitar og forsterker.

Min mening.. :P

man har jo også den kjente og økonomiske Behringer V-amp som vistnok skal være ganske bra :P Vet ikke om den har et lydkort innebygget i v-ampen. Viss ikke, så bør du nesten ha et greit lydkort pga latency.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, jeg så akkurat etter en sånn tråd selv i forigårs :) Tenkte å høre om det var noen som hadde testa det skikkelig.

Jeg ser på finn at du kan kjøpe pedalen fra GR-2, pluss GR-3 til rett over 2000,- men jeg vet

ikke riktig hva som er forskjellen på den gamle og nye pedalen. Jeg orka uansett ikke å vente, så jeg stakk på Immerslund

å henta meg en i går. Virker jo morsomt, men har ikke fått brukt den så mye ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.