Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp!


Anbefalte innlegg

Yes.

Jeg er på leit etter ny amp for tiden. Ser for meg en liten lavwatters rørkrabat, med høy kvalitet. Er ganske åpen for forslag, ren og fyldig clean er to viktige stikkord. Jeg spiller mye blues og litt jazz og øksa er en std strat.

Edit: digitale finesse-inspirerte amper er lite interessant

Endret av karl_nybegynner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du tenkt tilå bruke? Jeg har en Valvetrain 205 Tallboy, som jeg er veldig fornøyd med. Det er en håndbygget 5 Watts forsterker, basert på de gamle Princeton-forsterkerne til Fender. Takler både blues og jazz (og rock for den saks skyld). Holder seg clean på relativt høyt volum, særlig hvis du ikke har altfor hotte pickuper. Jeg kjøpte min herfra. Hvis du ikke vil kjøpe fra USA har de 205-modellen på godlyd.no også, men bare med 8" høyttalerelement, ikke 12" slik det er på den jeg har.

Hvis du vil ha noe rimeligere er jo Epiphone Valve Junior populær, ellers er Blackheart Little Giant også ganske ålreit. Har en kompis som har sistnevnte, og den høres bra ut, selv om jeg liker min egen forsterker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Champion! Kan ikke skryte denne opp nok!

Røramp til under 2000 kroner. Låter steinbra! Ordentlig fenderclean, og du har muligheten til å koble på eksternt kabinett for enda fyldigere lyd.

Ingen effektloop, så pedaler må stå foran amp, men den takler det utrolig bra.

Gitarlæreren min bruker denne masse til innspillinger etc. En, knott, 2 inputs, en 5 " høytaler eller noget.

Sjekk denne ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Champion! Kan ikke skryte denne opp nok!

Røramp til under 2000 kroner. Låter steinbra! Ordentlig fenderclean, og du har muligheten til å koble på eksternt kabinett for enda fyldigere lyd.

Ingen effektloop, så pedaler må stå foran amp, men den takler det utrolig bra.

Gitarlæreren min bruker denne masse til innspillinger etc. En, knott, 2 inputs, en 5 " høytaler eller noget.

Sjekk denne ut ;)

Den høres jo helt sjefs ut den karen der, men hvordan er den som oppmikket gigamp? fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, har ikke testet den ut til det. Men, med et eksternt kabinett vil jeg tro den vil takle ting bra.

Men du må nok regne med å ha gitarlyden i monitor da, for den overdøver nok ikke trommer og bass etc.

Men, som hybelamp og til innspillinger er den helt sjef. Du får teste den ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en amp med "switch".

Tror BlackHeart har en sånn 2/5 watt switch eller noe sånt. Enkelte Epiphone Valve Jr-forsterkere har det også tror jeg.

Går du for noe i høyere prisklasse har Mesa Express 5:25 eller 5:90 har også sånn switch.

Hvordan disse funker til Jazz, vet jeg ikke. Men de skal være gode til blues og lignendes musikk.

Men BlackHeart ampene ser så søte ut. Skal ha meg en sånn om en liten stund for morro skyld. eller bare for å bruke hjemme. Da 4x12 kan bli litt overkill på rommet av og til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z.vexen er også sinnsykt tøff, men, den koster litt mer da, og du er avhengig av eksernt kabinett.

Men, den låter også steinbra. Spørs bare hvor clean den holder seg, hvis du skal spille jazz og sånn tenkte jeg. :)

Igjen, - veldiog godt alternativ, men med engang du må bruke 5k på en nanoamp + kabinett, kan du jo kanskje like gjerne kjøpe deg en litt ordentlig - men billig rørcombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.