Web Analytics
Jump to content

VOX - The Satchurator

MrAcid
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer som de kan dele om VOX sin Satchurator?

Vil dette være et godt kjøp med tanke på å ha en "en snill" rock/heavy vreng på brettet?

Har Xotic AC+ og TS-808 fra før, men mangler noe når en skal spille litt røffere saker.

Har ikke prøvd denne.

Men skal du ha en "pen" rock/heavy vreng vil jeg annbefale deg å prøve

Tonebone Hot British, den låter fett og stort men er ikke så "hårete" som en del andre pedaler!

Nesten litt "westcoastsk" hvis du skjønner hva jeg mener :)

Hvorfor må alle tråder miste fokus så fort?

Han spør om Vox Satchurator, da må det kunne gå an å svare på det...?

Jeg har såvidt prøvd den. Hadde veldige forventninger, men synes ikke umiddelbart at den svarte til dem..

Låt litt tynnere enn jeg hadde forventet, litt "veps"..

Men jeg har masse skruing igjen før jeg feller endelig dom..

Flere enn hennyman som har erfaringer med pedalen. Regner med at du gir en lyd hvis du finner ut mer om lydbildet til pedalen. På forhånd takk :)

Poenget er ikke få satriani lyd, men å finne en pedal som gir meg en flott og fyldig vreng.

Jeg har allerede to pedaler som gir meg blues og rock lyd - trenger altså nå bare en "tøffere" pedal.

Sjekk ut plextortion til Brian Wampler hos www.indyguitarist.com.

Har ikke prøvd den selv men den høres lovende ut på de lydklippene som er på nettet, og pedalene får veldig gode tilbakemeldinger.

http://www.indyguitarist.com/cubecart/inde...mp;productId=60

Ellers så har jeg en Krank Distortus Maximus jeg skal selge, er en meget fyldig pedal og går lydmessig fra ganske snill drive til full mega metal ala. Pantera. :-)

costa quanta 1000kr.

Når det gjelder den VOX pedalen så vil vi gjerne høre hvilken forsterker som blir brukt under testing, har utrolig mye å si på lyden til pedalen om den f.eks er bergnet til bruk på røramp.

Om man leser tester av den Distortus Maximus pedalen og noen synes den høres ut som en dårlig fuzzpedal kan jeg garantere at den personen har brukt den på en solidstate amp. Den er avhengig av en clean røramp for å slippe udyret i seg løs.

Har testa litt mer..

Jeg kjører Satchuratoren gjennom clean-kanalen på en Laney LC 50 II.

Har også en Carl Martin Plexitone, og disse to vekslet jeg på å bruke under hele øvingen.

Begge låter best med høyt volum inn i pedalen. Vil si at Vox'en nok låter litt tynnere enn Plexi'n, noe som spesielt

er merkbart da vi er to gitarister, da blir Vox'n lettere borte i lydbilde enn Plexi'n.

Vox'n alene i et band vil nok fremheve seg, for den låter ganske så bra, og cleaner veldig fint opp ved å dra ned

volumet på gitaren litt. "More"-knappen funker mer som en boost ved lav gain-setting, da blir volumet en del høyere, mens ved

høy gain-setting er virkningen at det blir enda litt ... "mer" av alt...(unntatt volum..) . Derav navnet, antar jeg.

Ved høy gain må jeg jo da ha en ekstern boost-pedal, noe som er litt tungvint.

Sånn sett er Plexi'n lettere, da den har to kanaler (crunch og high-gain), pluss boost.

Da jeg første gang kjøpte en Boss DS-1, hadde jeg forventet at den skulle låte kuler og krutt, men ble kjempeskuffet. Veps!

Satchuratoren er jo i sammenligning en kongepedal, men er foreløpig ørlite skuffet, og av samme grunn. Trodde den skulle være ENDA fyldigere ved mye gain-bruk. Er jo stor Satriani-fan, og synes tonen hans er fenomenal.. Vil også si at Satchuratoren, ved lave gain-settinger er veldig anvendelig

til de fleste stilarter, her er Satriani-faktoren lite fremtredende.

Vil fortsette å teste pedalen fremover, føler at jeg bare har pirket litt ennå...